ایجاد انبار و جمعآوری موجودی محصولات و سپس اقدام به فروش رساندن محصولات یکی از روشهای سنتی فروش محصولات در فروشگاههای اینترنتی است ولی این روش همواره دارای خطرات خاص خود است و همواره باعث ایجاد هزینههای فراوان برای صاحبان فروشگاه میشود.
ایجاد انبار و جمعآوری موجودی محصولات و سپس اقدام به فروش رساندن محصولات یکی از روشهای سنتی فروش محصولات در فروشگاههای اینترنتی است ولی این روش همواره دارای خطرات خاص خود است و همواره باعث ایجاد هزینههای فراوان برای صاحبان فروشگاه میشود.
بهترین روش به منظور کسب اطلاع از میزان رضایت مشتریان یک فروشگاه اینترنتی از محصولات و / یا خدمات، استفاده از نظرسنجی است. نظرسنجی امکان مشخص کردن تجربه کاربری مشتریان در رابطه با فروشگاه اینترنتی را دارد و به همین دلیل یک روش مناسب برای ارزیابی عملکرد فروشگاه در زمینه تجارت است.
چندی پیش نسخه جدید از پلتفرم فروشگاه ساز ناپکامرس (NopCommerce) توسط تیم توسعه این فروشگاه ساز عرضه شد که پیشرفتها و بهینهسازیهای چشمگیری نسبت به نسخههای قبلی خود دارد. دلیل اصلی این پیشرفتها، به روز رسانی از Entity Framework نسخه 2.1 به Entity Framework نسخه 2.2 است
انتخاب بهترین پلتفرم فروشگاه ساز بر اساس نیازهای یک تجارت یکی از مهمترین مراحل ورود به دنیای تجارت الکترونیک است. از موارد مهمی که باید در انتخاب پلتفرم مورد توجه قرار بگیرید میتوان به امکانات، قابلیت توسعهپذیری، قیمت و زبان برنامهنویسی اشاره کرد. زبان برنامهنویسی و فناوری پایه یکی از مهمترین موارد انتخابی برای توسعهدهندگان است.
در فرایند تولید افزونه برای پلتفرمهای بزرگی مانند ناپکامرس (nopCommerce) امکان وجود خطا به دلایل مختلف وجود دارد. این نوع خطاها معمولاً بعد از ارائه محصول به مشتریان در زمان استفاده مشخص میشوند. بعد از مشخص شدن خطاها، توسعهدهندگان افزونه اصلاحات لازم را اعمال کرده و نسخه جدیدی از افزونه را به مشتریان خود ارائه میدهند.
در اختیار داشتن فروشگاه اینترنتی برای تجارتهای بزرگ و کوچک به یک امر حیاتی تبدیل شده است. به منظور حفظ موقعیت در بازار رقابتی، صاحبان تجارت نیاز دارند تا به مشتریان خود نشان دهند که همیشه در دسترس هستند. از طرفی حفظ مشتریان قدیمی به تنهایی کافی نیست. صاحبان تجارت همواره باید به دنبال معرفی تجارت خود به مشتریان احتمالی جدید باشند تا از بقای تجارت خود اطمینان کسب کنند.
در سالهای اخیر نقش تجارت الکترونیک (eCommerce) بسیار پر رنگ شده است. تجارت الکترونیک با در اختیار داشتن بخش بزرگی از تراکنشهای مالی یکی از پر اهمیتترین جنبههای هر تجارت موفق شده است.
قیمت محصولات فروشگاه اینترنتی یکی از مهمترین مقادیری است که باید همواره به روز باقی بماند. مدیریت این مقادیر میتواند کار دشواری باشد، مخصوصاً در مواردی که فروشگاههای اینترنتی دارای فهرست بزرگی از محصولات باشند. در ادامه برخی از روشهای مدیریت مؤثر قیمتهای محصولات فروشگاه را با استفاده از برخی از ابزارهای پیشفرض پلتفرم ناپکامرس و افزونهها معرفی خواهیم کرد.
راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی یک تعهد بزرگ است. از طرفی تمام صاحبان تجارت که به نحوی محصول یا خدماتی را به مشتریان عرضه میکنند نیاز به یک فروشگاه اینترنتی دارند. استفاده از فروشگاه اینترنتی برای صاحبان تجارت و هم برای مشتریان مفید و سود آور خواهد بود.
یکی از قابلیتهای پلتفرم فروشگاه ساز ناپکامرس، پشتیبانی از سیستم چند-زبانی است. با استفاده از این سیستم مدیر فروشگاه میتواند چندید زبان برای فروشگاه خود تعریف کرده و فقط با بارگذاری فایل منابع زبان مورد نظر، تمام قسمتهای کاربری و پنل مدیریتی را به آن زبان تغییر دهد.
همچنین مدیر فروشگاه میتواند قابلیت انتخاب و تغییر زبان فروشگاه را به کاربران فروشگاه بدهد تا هر کاربر بتواند زبان فروشگاه را متقابل با نیازهای خود تغییر دهد.