فروشگاه ساز ناپ کامرس - ناپ فارسی
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

راهکارهای مؤثر سئو (SEO) در تجارت الکترونیک

راهکارهای مؤثر سئو (SEO) در تجارت الکترونیک

صاحبان تجارت و فروشگاه‌های اینترنتی از اهمیت قرار گرفتن در رتبه بالاتر از رقیبان خود در فهرست نتایج موتورهای جستجو اطلاع دارند. فروشگاه‌های اینترنتی (در مجموع هر سایت مرتبط با تجارت الکترونیک) به منظور جلب مشتریان مرتبط با بازه فعالیت خود باید محتویات کارآمد و پراستفاده به همراه توضیحات و مشخصات عادلانه از محصولات و خدمات ارائه شده در فروشگاه خود داشته باشند. یک راهکار SEO تجارت الکترونیک موفق و تأثیرگذار می‌تواند به صاحبان تجارت کمک کند تا محصولات و خدمات خود را به برد عظیمی از کاربران و مشتریان احتمالی معرفی کنند. در ادامه چند راهکار SEO در تجارت الکترونیک به منظور معرفی و شناخته‌تر شدن فروشگاه اینترنتی صاحبان تجارت معرفی می‌شود.

 


استفاده از ساختار iframe به منظور نمایش محتویات تکراری:

اگر فروشگاه اینترنتی مورد نظر به گونه‌ای است که بعضی از محتویات باید به صورت تکراری در همه یا بیشتر صفحات به نمایش درآیند یا مشخصات و توضیحات بیشتر محصولات شباهت زیادی به یکدیگر  داشته و منحصر به فرد نیستند، بهترین روش استفاده از ساختار iframe به منظور نمایش این محتوای تکراری است. فقط کافی است محتوای تکراری موردنظر را در یک صفحه از فروشگاه پیاده‌سازی کرده، سپس این محتوا را با استفاده از ساختار iframe با قاب نامرئی در صفحات موردنظر به نمایش درآورد. کاربران فروشگاه از محل اصلی این محتوا آگاه نمی‌شوند و موتورهای جستجوگر نیز به خاطر محتوای تکراری فروشگاه را جریمه نمی‌کنند.

 


توضیحات محصولات و خدمات به همراه لینک‌های مناسب:

یکی از مؤثرترین روش‌های افزایش سطح آگاهی از فروشگاه، ایجاد لینک است. در فروشگاه‌ها و سایت‌های تجارت الکترونیک، ایجاد لینک داخلی (لینک‌هایی که صفحات مختلف فروشگاه را به یکدیگر متصل می‌کنند) بسیار مؤثر است. در این روش هر محصول با استفاده از مجموعه‌ای از کلمات کلیدی به محصولات دیگر متصل می‌شود.

 


ایجاد و ذخیره فیلدهای مربوط به SEO در پایگاه داده محصولات:

همان‌طور که هر محصول دارای فیلدهای منحصر به فردی مانند نام، شناسه انبار و دیگر موارد مشابه هستند، بهتر است یک فیلدهای کلمات کلیدی منحصر به فرد برای محصولات نیز وجود داشته باشد تا از این کلمات کلیدی در متاتگ‌ها (Meta Tags)،  تگ‌های عنوان (Meta Titles) و حتی در صورت امکان در بدنه صفحات استفاده شود. همچنین هنگام ایجاد محصولات بهتر است فیلد "پر جستجو" (commonly search) نیز قرار بگیرد. کاربران و مشتریان معمولاً بر اساس نام محصولات و نام برند محصولات، جستجو می‌کنند.

 


استفاده از متاتگ‌های کلمات کلیدی منحصر به فرد:

کسب اطمینان از وجود داشتن متاتگ‌های منحصر به فرد، شامل کلمات کلیدی و توضیحات در صفحه هر یک از محصولات بسیار پراهمیت است. محتویات متا به صورت مستقیم بر رتبه فروشگاه در موتورهای جستجو تأثیر نمی‌گذارد  بلکه تگ‌های منحصر به فرد باعث می‌شود تا از جریمه محتویات تکراری جلوگیری شود. همچنین جلوگیری از قرار دادن کلمات کلیدی نامرتبط در متاتگ‌ها نیز مهم است.

 


عدم استفاده از کلماتی مانند "مشاهده" و "بیشتر":

در صفحاتی مانند دسته‌بندی محصولات که فهرستی از محصولات و خدمات موجود در فروشگاه وجود دارد، بهتر است از کلماتی مانند "مشاهده" و "بیشتر" به منظور لینک مراجعه به توضیحات محصولات استفاده نشود. چنین کلماتی برای crawlerهای موتورهای جستجوگر معنی خاصی نمی‌دهند که باعث می‌شود صفحات فروشگاه به خوبی در موتورهای جستجوگر فهرست نشوند.

 


مشخص کردن صفحات اصلی:

درک این موضوع که تمام صفحات موجود در فروشگاه به یک اندازه بهینه‌سازی نیاز ندارد بسیار مهم است. صاحبان فروشگاه باید اطمینان کسب کنند که صفحات اصلی (مانند صفحات دسته‌بندی‌ها و فهرست محصولات) از اهمیت بیشتری برخوردار شوند و بیشتر نتایج جستجو در موتورهای جستجوگر به این صفحات ختم شوند.این کار با استفاده از لینک‌های javascript، لینک‌های ارسال فرم، تگ‌های دنبال نکردن (no-follow) و فایل‌های robots.txt امکان‌پذیر است.

 


به منظور بازگشت سرمایه در فروشگاه‌های اینترنتی، افزایش بازدیدکنندگان و مشتریان احتمالی از اهمیت خاصی برخوردار است. به منظور تحقق این امر، نیاز باشد تا از کلمات کلیدی فراوان در فروشگاه اینترنتی استفاده  شود. فروشگاه‌های اینترنتی و تجارت‌های الکترونیک نیاز دارند تا نیازهای تجارت خود را به دقت مشخص کرده و نقشه‌های آینده فروشگاه خود را بر اساس این نیازها طراحی کنند. هدف مشخص شدن این نیازها پاسخ به این سؤالات است:


- مشتریان احتمالی تجارت من چه کسانی هستند؟

- مشتریان احتمالی تجارت من چه محصولات و خدماتی را نیاز دارند؟

- مشتریان احتمالی تجارت من از چه قشر جمعیتی هستند؟

- رقیبان تجارت من چه کسانی هستند؟

- رقیبان تجارت من چه خدمات و محصولاتی را ارائه می‌دهند؟

- رقیبان تجارت من چگونه با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنند؟

 


بدون هیچ شکی، راهکارهای کارآمد SEO یک امر حیاتی در موفقیت تجارت‌های الکترونیک شده است. برای یک فروشگاه اینترنتی نه تنها هدایت کاربران به فروشگاه اهمیت دارد، بلکه تغییر کاربران به مشتریان پر اهمیت‌تر است.

نظر خود را بیان کنید