فروشگاه ساز ناپ کامرس - ناپ فارسی
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید
خبرخوان

بلاگ

بهبود تجربه کاربری در تجارت الکترونیک خدمات B2B
بهبود تجربه کاربری در تجارت الکترونیک خدمات B2B

در سال‌های اخیر نقش تجارت الکترونیک (eCommerce) بسیار پر رنگ شده است. تجارت الکترونیک با در اختیار داشتن بخش بزرگی از تراکنش‌های مالی یکی از پر اهمیت‌ترین جنبه‌های هر تجارت موفق شده است.

مدیریت قیمت محصولات فروشگاه ناپ کامرس
مدیریت قیمت محصولات فروشگاه ناپ کامرس

قیمت محصولات فروشگاه اینترنتی یکی از مهم‌ترین مقادیری است که باید همواره به روز باقی بماند. مدیریت این مقادیر می‌تواند کار دشواری باشد، مخصوصاً در مواردی که فروشگاه‌های اینترنتی دارای فهرست بزرگی از محصولات باشند. در ادامه برخی از روش‌های مدیریت مؤثر قیمت‌های محصولات فروشگاه را با استفاده از برخی از ابزارهای پیش‌فرض پلتفرم ناپ‌کامرس و افزونه‌ها معرفی خواهیم کرد.

10 ترفند SEO نتیجه‌بخش برای فروشگاه‌ اینترنتی
10 ترفند SEO نتیجه‌بخش برای فروشگاه‌ اینترنتی

راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی یک تعهد بزرگ است. از طرفی تمام صاحبان تجارت که به نحوی محصول یا خدماتی را به مشتریان عرضه می‌کنند نیاز به یک فروشگاه اینترنتی دارند. استفاده از فروشگاه اینترنتی برای صاحبان تجارت و هم برای مشتریان مفید و سود آور خواهد بود.

اضافه کردن زبان فارسی به فروشگاه ناپ‌کامرس
اضافه کردن زبان فارسی به فروشگاه ناپ‌کامرس

یکی از قابلیت‌های پلتفرم فروشگاه ساز ناپ‌کامرس، پشتیبانی از سیستم چند-زبانی است. با استفاده از این سیستم مدیر فروشگاه می‌تواند چندید زبان برای فروشگاه خود تعریف کرده و فقط با بارگذاری فایل منابع زبان مورد نظر، تمام قسمت‌های کاربری و پنل مدیریتی را به آن زبان تغییر دهد.


همچنین مدیر فروشگاه می‌تواند قابلیت انتخاب و تغییر زبان فروشگاه را به کاربران فروشگاه بدهد تا هر کاربر بتواند زبان فروشگاه را متقابل با نیازهای خود تغییر دهد.

5 نکته به منظور افزایش SEO فروشگاه اینترنتی

کیفیت سئو (SEO) یک فروشگاه اینترنتی امر بسیار مهمی است. برای افزایش کیفیت SEO نکات زیادی وجود دارد که صاحبان فروشگاه و تجارت باید به آنها دقت کنند. در این مقاله پنج نکته کلی به منظور افزایش کیفیت SEO فروشگاه به شما معرفی خواهد شد.

آموزش تغییر فونت قالب فروشگاه ناپ‌کامرس
آموزش تغییر فونت قالب فروشگاه ناپ‌کامرس

یکی  از سؤالات پرتکرار صاحبان و مدیران فروشگاه، نحوه تغییر فونت قالب فروشگاه به مورد دلخواه است. نمایش متن‌های موجود در صفحات فروشگاه با فونت دلخواه صاحب فروشگاه فراینده ساده‌ای است که در این مقاله آموزش داده خواهد شد.

9 نکته مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی
9 نکته مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی

در سال‌های اخیر تجارت الکترونیک رشد قابل توجهی داشته است. اکثر کاربران ترجیح می‌دهند تا در آرامش و راحتی با استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی به خرید خود بپردازند و کالا و خدمات خود را درب منزل دریافت کنند. در نتیجه در اختیار داشتن یک فروشگاه اینترنتی برای صاحبان تجارت از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

8 فروشگاه ساز رایگان برتر
8 فروشگاه ساز رایگان برتر

در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در عرصه تجارت الکترونیک مشاهده شده است. هر روزه تجارت‌های گوناگون کوچک و بزرگ راه خود را به این عرصه پیدا می‌کنند و به فعالیت می‌پردازند. دلیل اصلی این رشد، وجود فروشگاه سازهای هستند که با استفاده از این فروشگاه سازها صاحبان تجارت می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای کار خود را در دنیای تجارت الکترونیک آغاز کنند. در این مقاله 8 فروشگاه ساز برتر رایگان را به صورت خلاصه معرفی خواهیم کرد.

بررسی پلتفرم DNN: امکانات، معماری
بررسی پلتفرم DNN: امکانات، معماری

در این مقاله به معرفی پلتفرم DNN خواهیم پرداخت. DNN یک سیستم مدیریت محتوای (CMS) فرم‌های وب منبع-باز بر اساس ASP.NET و چهارچوبی برای تولید و توسعه برنامه‌های تحت وب است.


با استفاده از این پلتفرم کاربر می‌تواند سیستم‌های تجارت الکترونیک، intranets، وب‌سایت‌های عمومی و برنامه‌های شخصی تحت وب ایجاد کند.

 


تاریخچه DNN:

برنامه اولیه DNN با نام IBuySpy در سال 2001 توسط Microsoft روانه بازار شد. هدف این برنامه نمایش قدرت زبان برنامه‌نویسی ASP.NET بود.

در سال 2002 نسخه دوم از این برنامه با نام جدید IBuySpy Workshop ارائه شد.

در سال 2003، IBuySpy Workshop تحت عنوان جدید DotNetNuke ارائه شد.

در سال 2006 شرکت DotNetNuke به وجود آمد.

در سال 2008 شرکت DotNetNuke از طرف شرکت‌های Sierra Ventures و August Capital حمایت مالی دریافت کرد و در نتیجه در سال 2009 نسخه Professional چهارچوب DotNetNuke به بازار عرضه شد.

سال 2009 سالی بسیار موفق برای DotNetNuke بود. به غیر از عرضه نسخه Professional، شرکت به دست آوردن بازار جدیدی با نام " Snowcovered" را اعلام کرد و اقدام به انتخاب شرکت‌های همکار به منظور تولید محصولات، خدمات و راه‌حل‌های تازه برای DotNetNuke کرد. این شرکت‌های همکار همچنین برای شرکت‌های توسعه دهنده، شرکت‌های طراحی وب و اشخاصی که از این چهار چوب استفاده می‌کنند خدمات پشتیبانی فراهم می‌آورند. همچنین در سال 2009، DotNetNuke به عنوان پلتفرم منبع‌-باز CMS برتر بر اساس ASP.NET شناخته شد.

در سال 2013، نام پلتفرم و شرکت از DotNetNuke به DNN تغییر پیدا کرد.

در سال 2017 شرکت ESW Capital، DNN را خریداری کرد.

 


معماری DNN:

DNN بر پایه ASP.NET Webforms پیاده‎‌سازی شده است. تیم DNN در سه سال گذشته سخت در تلاش بودند تا پلتفرم را به آخرین و جدیدترین پلتفرم‌های .NET ارتقاء دهند.


رابط کاربری (UI) تغییر پیدا کرده است تا عمدتاً بر پایه REST-API و javascript باشد. در حال حاضر تقریباً 20% از رابط کاربری بر پایه Webforms است و انتقال از Webforms به REST-API و javascript هنوز به صورت کامل انجام نشده است. بسیاری از اجزاء مرکزی به .NET Core انتقال یافته‌اند ولی هنوز اجزاء زیادی برای انتقال باقی مانده است. دلیل عدم انتقال این اجزاء باقی مانده، وابستگی آنها به اشیائی مانند Server و Request است که اجزاء Webforms هستند.

 


امکانات DNN:

چهار محصول DNN وجود دارد


1- DNN platform (پلتفرم DNN) - یک پلتفرم منبع-باز توسعه.

2- Evoq Basic - مجموعه‌ای از ابزار مدیریت محتوا با قابلیت‌های محدود.

3- Evoq Content - مجموعه‌ای از ابزار مدیریت محتوا با قابلیت‌های کامل.

4- Evoq Engage - مجموعه‌ای از ابزار مدیریت انجمن با قابلیت‌های کامل.


تنها پلتفرم DNN به صورت رایگان در دسترس عموم قرار دارد. سه نسخه دیگر از DNN تحت لایسنس‌های تجاری با امکانات پیشرفته CMS (سازنده محتوا با استفاده از روش drag-and-drop، ابزار SEO، تجزیه و تحلیل محتوا و...)، ادغام سازی با سیستم‌های شخص ثالث (Google Analytics، Microsoft Azure، DropBox و...)، امکانات مدیریت انجمن، کارایی بهتر و امکانات دیگر فروخته می‌شود.

 


تم‌های (Themes) DNN:

دسته‌بندی تم‌های DNN که از تم‌ها و مجموعه تم‌های DNN تشکیل شده است دارای بیش از 464 محصول است. در بین این محصولات شش تم رایگان و صدها تم با برد قیمت‌های گوناگون وجود دارد. کاربران می‌توانند با استفاده از فیلترهای گوناگون (رنگ، ژانر، نوع وب‌سایت و...) به جستجو بین این تم‌ها بپردازند و تم مورد نظر خود را پیدا کنند.

 


افزونه‌های DNN:

بیش از 500 افزونه در فروشگاه افزونه‌های DNN وجود دارد که 162 از این افزونه‌ها به منظور بهبود کارایی وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک ساخته شده است. این افزونه‌ها در زیر مجموعه‌هایی مانند سبد خرید، مدیریت محتوا، مدیریت فرم‌ها، بازاریابی و تبلیغات، ایمیل، SEO و... وجود دارند.


در صورتی که افزونه مورد نظر کاربر در بین افزونه‌های تولید شده وجود نداشته باشد، کاربر می‌تواند سفارش تولید افزونه را به همکاران DNN یا توسعه‌دهندگان مستقل ارسال کند.

 


همکاران و انجمن DNN:

 پلتفرم DNN دارای انجمن فعال با بیش از یک میلیون کاربر فعال (توسعه‌دهندگان، طراحان، بازاریابان، صاحبان تجارت و...) است که پاسخگوی سؤالات کاربران هستند. همچنین به غیر از انجمن فعال، پلتفرم DNN دارای 37 شرکت همکار است. این شرکت‌های همکار دارای چهار نقش هستند:


همکاران پیاده‌سازی - شرکت‌هایی که با استفاده از DNN وب‌سایت و برنامه تولید می‌کنند.

همکاران میزبانی (Hosting) - شرکت‌هایی که در میزبانی DNN تخصص دارند.

همکاران ISV (Independent Software Vendors) - شرکت‌هایی که برای پلتفرم DNN افزونه تولید می‌کنند.

همکاران آموزش - شرکت‌هایی که در بحث آموزش DNN تخصص دارند.

 


جمع‌بندی:


مزایای پلتفرم DNN

- منبع-باز بودن پلتفرم.

- پشتیبانی از قابلیت چند-فروشگاهی.

- برخوردار بودن از محصولات مرتبط (تم و افزونه) فراوان.

- انجمن آنلاین فعال با بیش از یک میلیون عضو.

- نسخه رایگان.


معایب پلتفرم DNN

- بخشی از پلتفرم بر پایه تکنولوژی قدیمی ASP.NET Webdorms است.

- عدم پشتیبانی از قابلیت چند-فروشندگی.

- همکاران محدود (فقط 37 همکار).


مزایای رقابتی پلتفرم DNN

- امکانات مدیریت محتوا (Evoq Content).

- امکانات مدیریت انجمن (Evoq Engage).

 


امیدواریم که این مقاله در آشنایی شما با این پلتفرم مفید بوده باشد.

طراحی فروشگاه اینترنتی
طراحی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه‌های اینترنتی از به روزترین روش‌های گسترش تجارت است. در روش‌های سنتی، مشتریان صاحبان تجارت محدود به افرادی بودند که در محدوده فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های آن تجارت فعالیت می‌کردند. درصورتی که صاحبان تجارت قصد داشتند برد مشتریان خود را افزایش دهند، باید هزینه‌های سنگینی را به منظور افتتاح شعبه جدید از فروشگاه خود در منطقه‌ی مورد نظر متقبل می‌شدند.


اما با ورود به عرصه تجارت الکترونیک دیگر چنین موردی صادق نیست. صاحبان تجارت با استفاده از بستر وب می‌توانند محصولات و خدمات خود را به اطلاع برد وسیعی از مشتریان رسانده و از سراسر دنیا مشتری جذب کنند همچنین با کسب اطلاعات مشتریان خود در فروشگاه هزینه‌های تبلیغات بسیار کاهش پیدا کرده و سود صاحبان تجارت افزایش پیدا می‌کند.