فروشگاه ساز ناپ کامرس - ناپ فارسی
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

اهمیت نظرسنجی در افزایش فروش فروشگاه‌های اینترنتی

اهمیت نظرسنجی در افزایش فروش فروشگاه‌های اینترنتی

بهترین روش به منظور کسب اطلاع از میزان رضایت مشتریان یک فروشگاه اینترنتی از محصولات و / یا خدمات، استفاده از نظرسنجی است. نظرسنجی امکان مشخص کردن تجربه کاربری مشتریان در رابطه با فروشگاه اینترنتی را دارد و به همین دلیل یک روش مناسب برای ارزیابی عملکرد فروشگاه در زمینه تجارت است. صاحبان فروشگاه می‌توانند از مشتریان خود در رابطه با تجربه کاربری، خدمات مشتریان و رضایت از محصولات موجود اطلاعات مفیدی کسب کنند تا با استفاده از این اطلاعات بتوانند به بهبود فروشگاه خود بپردازند.


در ادامه چند نکته در رابطه با افزایش فروش با استفاده از نظرسنجی ارائه خواهد شد:

 


پی بردن به دلیل عدم تکمیل خرید

سبدهای خرید رهاشده یک امر معمول در فروشگاه‌های اینترنتی هستند. این امر می‌تواند برای صاحبان فروشگاه بسیار ناخوشایند باشد. سبد خرید رهاشده نشان دهنده این است که در مراحل پایانی ثبت سفارش مشکلی وجود دارد که مشتریان را از تکمیل سفارش خود بازمی‌دارد و احتمال فروش را کاهش می‌دهد. کشف این دلیل و اصلاح مشکلات موجود یک امر بسیار مهم در جلوگیری از ایجاد سبدهای خرید رهاشده است.


شناسایی مشتریان دارای سبد خرید رهاشده و ارسال نظرسنجی به منظور کسب اطلاعات بیشتر از دلیل عدم تکمیل فرایند خرید، اطلاعات مهم و ارزشمندی را برای صاحبان فروشگاه فراهم می‌آورد. در ادامه چند نمونه از سؤالات مفید برای این نظرسنجی‌ها ارائه خواهد شد:


- آیا ظاهر فروشگاه اینترنتی موردپسند شما نبود؟

- آیا محصول مورد نظر خود را نیافته‌اید؟

- آیا طراحی فروشگاه موردپسند شما نبود؟

- آیا از فرآیند تکمیل سفارش ناراضی بودید؟


با استفاده از چنین نظرسنجی‌هایی، مشتریان فروشگاه می‌توانند نظرات خود را به صاحبان فروشگاه اطلاع دهند که باعث افزایش رضایتمندی مشتریان می‌شود. همچنین اطلاعات کسب شده از این نظرسنجی‌ها به صاحبان فروشگاه در امر اصلاح فروشگاه کمک می‌کند.

 


ایجاد نظرسنجی‌هایی که در شناخت مشتریان کمک می‌کنند

هرچه صاحبان فروشگاه از مشتریان و نیازهای آن‌ها اطلاعات بیشتری داشته باشند، امکان ایجاد تجربه شخصی‌سازی شده و مؤثرتری برای مشتریان به وجود می‌آید که احتمال فروش را افزایش می‌دهد. نمایش فروشگاه و خوش‌آمد گویی به مشتریان در قالب یک تجربه شخصی‌سازی شده باعث می‌شود تا فروشگاه اینترنتی از سایر رقیبان خود متمایز شود.

 


استفاده از نظرسنجی به عنوان ابزاری برای معرفی محصول جدید

صرف هزینه و زمان برای سرمایه‌گذاری در محصول جدیدی که استقبال از آن توسط مشتریان مشخص نیست  امر غیرمعقولی است. زمانی که فروشندگان قصد سرمایه‌گذاری در ارائه محصول جدیدی را دارند، باید به نیازهای موجود در بازار تجارت دقت کنند. نظرسنجی به صاحبان فروشگاه و فروشندگان این امکان را می‌دهد تا قبل از سرمایه‌گذاری از نیازها و درخواست‌های بازار تجارت و مشتریان آگاهی کسب کنند. سؤالات نظرسنجی مربوط به معرفی محصول جدید باید قابلیت کسب اطلاعات زیر را داشته باشند:


- فضای بازار موجود (فضای بازار برای محصول جدید مناسب است یا خیر)

- رقبای موجود

- مشتریان مناسب

- مشخص شدن ارزشمندی‌های محصول جدید در نظر مشتریان

 


نکات سودمند در کسب اطمینان از پاسخ‌دهی به نظرسنجی‌ها

- تعداد سؤالات محدود باشد. سؤالات زیاد باعث می‌شود تا مشتریان از پاسخ‌دهی به آن‌ها خودداری کنند.

- خودداری از قرار دادن سوا لاتی که در پاسخ سؤالات دیگر تأثیر می‌گذارند.

- درخواست شرکت در نظرسنجی بعد از تکمیل فاریند خرید به مشتریان نشان می‌دهد که نظر آن‌ها برای صاحبان فروشگاه اهمیت دارد.

- ارائه مشوقی مانند کد تخفیف برای مشتریانی که در نظرسنجی‌ها شرکت می‌کنند.

- تشکر از مشتریانی که در نظرسنجی شرکت می‌کنند.

نظر خود را بیان کنید