فروشگاه ساز ناپ کامرس - ناپ فارسی
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

سفارشات

برای مشاهده و مدیریت سفارشات، به فروش → سفارشات بروید. صفحه سفارشات لیست تمام سفارشات فعلی را نمایش می‌دهد. پس از اینکه مشتری یک تراکنش را تکمیل کرد، یک سفارش جدید در صفحه سفارشات ظاهر می‌شود.

در بخش بالای صفحه، صاحب فروشگاه می‌تواند سفارشات را جستجو کند. معیارهای جستجوی خاص را وارد کنید و از فیلترهای مختلف برای یافتن هر سفارشی که در فروشگاه ثبت شده است استفاده کنید. هر زمان که جستجو انجام شود، نتایج جستجو در نیمه پایین صفحه نمایش داده می‌شود. می‌توانید روی مشاهده کلیک کنید تا جزئیات سفارش را مشاهده کنید.

لیست سفارشات

جستجوی سفارشات

برای جستجوی سفارشات، یک یا چند معیار جستجوی زیر را وارد کنید:

  • تاریخ شروع و تاریخ پایان برای تعیین دوره ایجاد سفارشات.
  • انبار برای بارگیری سفارشات با محصولات از یک انبار مشخص.
  • محصول — نام یک محصول را وارد کنید.
  • وضعیت‌های سفارش – یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید: همه، در انتظار، در حال پردازش، تکمیل شده، لغو شده.
  • وضعیت‌های پرداخت — یک وضعیت پرداخت خاص را برای جستجو انتخاب کنید: همه، در انتظار، مجاز، پرداخت شده، بخشی بازپرداخت شده، بازپرداخت شده، ابطال شده.
  • وضعیت‌های ارسال — یک وضعیت ارسال خاص را برای جستجو انتخاب کنید: همه، ارسال لازم نیست، هنوز ارسال نشده، بخشی ارسال شده، ارسال شده، تحویل داده شده.
  • فروشگاه — یک فروشگاه خاص را تنظیم کنید که سفارشات در آن ثبت شده‌اند.
  • فروشنده — بر اساس یک فروشنده خاص جستجو کنید. سفارشات با محصولات یک فروشنده مشخص را مشاهده خواهید کرد.
  • شماره تلفن صورتحساب — شماره تلفن مشتری.
  • آدرس ایمیل صورتحساب — آدرس ایمیل مشتری.
  • نام خانوادگی صورتحساب — نام خانوادگی مشتری.
  • کشور صورتحساب — کشور مشتری.
  • روش پرداخت — یک روش پرداخت خاص را تنظیم کنید که در فرآیند تسویه حساب استفاده شده است.
  • یادداشت‌های سفارش — در یادداشت‌های سفارش جستجو کنید. برای بارگیری تمام سفارشات، این فیلد را خالی بگذارید.
  • برو مستقیم به سفارش # — شماره سفارش را وارد کنید و روی برو کلیک کنید تا سفارش مورد نظر نمایش داده شود.

صادرات سفارشات

می‌توانید سفارشات را به یک فایل خارجی صادر کنید. برای این کار، روی دکمه صادرات در بالای صفحه کلیک کنید. پس از کلیک روی دکمه صادرات، منوی کشویی را مشاهده خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد صادرات به XML (همه یافته‌ها) یا صادرات به XML (انتخاب شده) و صادرات به Excel (همه یافته‌ها) یا صادرات به Excel (انتخاب شده) را انتخاب کنید.

واردات سفارشات

می‌توانید سفارشات را از Excel وارد کنید. برای این کار، روی واردات کلیک کنید، فایل را انتخاب کنید و روی دکمه واردات از Excel کلیک کنید. سفارشات وارد شده با شناسه سفارش (GUID) متمایز می‌شوند. اگر شناسه سفارش از قبل وجود داشته باشد، جزئیات آن به‌روزرسانی می‌شود.

Warning

واردات به منابع حافظه زیادی نیاز دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود بیش از 500 تا 1000 رکورد را به طور همزمان وارد نکنید. اگر رکوردهای بیشتری دارید، بهتر است آن‌ها را به چندین فایل Excel تقسیم کنید و به صورت جداگانه وارد کنید.

جزئیات سفارش

برای مشاهده اطلاعات کامل سفارش، روی مشاهده در کنار سفارش در لیست کلیک کنید.

برای ایجاد فاکتور سفارش به صورت PDF، روی دکمه فاکتور (PDF) در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. اگر می‌خواهید سفارش را حذف کنید، روی حذف کلیک کنید.

اطلاعات

در پنل اطلاعات، صاحب فروشگاه می‌تواند اقدامات زیر را انجام دهد:

  • شماره سفارش را مشاهده کنید که یک شماره سفارش منحصر به فرد است.
  • تاریخ ایجاد را مشاهده کنید — تاریخ و زمان ثبت/ایجاد سفارش.
  • مشتری که سفارش را ثبت کرده است را مشاهده کنید.
  • وضعیت سفارش را مشاهده کنید. وضعیت سفارش فقط زمانی تکمیل شده خواهد بود که وضعیت پرداخت پرداخت شده و وضعیت ارسال تحویل داده شده باشد. وضعیت سفارش می‌تواند به صورت دستی با کلیک روی دکمه تغییر وضعیت تغییر کند. با این حال، این گزینه فقط برای کاربران پیشرفته توصیه می‌شود زیرا در این حالت تمام اقدامات مناسب (مانند تنظیم موجودی، ارسال ایمیل‌های اطلاع‌رسانی، امتیازات پاداش، فعال‌سازی/غیرفعال‌سازی کارت‌های هدیه) باید به صورت دستی انجام شود.
  • لغو سفارش. یک پیام تأیید نمایش داده می‌شود؛ روی بله کلیک کنید تا سفارش از سیستم حذف شود.
Note

هنگامی که مشتری از روش پرداخت کارت اعتباری دستی استفاده می‌کند، که امکان ذخیره اطلاعات کارت اعتباری در پایگاه داده را فراهم می‌کند، دکمه ویرایش کارت اعتباری قابل مشاهده خواهد بود. اگر از روش پرداخت دیگری استفاده شود، این دکمه نمایش داده نمی‌شود.

  • جمع جزئی سفارش، هزینه ارسال سفارش، مالیات سفارش، جمع کل سفارش، سود را مشاهده کنید. اگر روی دکمه ویرایش جمع کل سفارش کلیک کنید، می‌توانید جمع کل سفارش را ویرایش کنید، همان‌طور که در تصویر زیر نشان داده شده است: جمع کل سفارش

  • روش پرداخت استفاده شده برای این سفارش را مشاهده کنید.

  • وضعیت پرداخت را مشاهده کنید. می‌تواند یکی از موارد زیر باشد: در انتظار، مجاز، پرداخت شده (جذب شده)، بازپرداخت شده، بخشی بازپرداخت شده، یا ابطال شده.

Note

همه درگاه‌های پرداخت از تمام این وضعیت‌ها پشتیبانی نمی‌کنند. برای اطلاعات بیشتر درباره روش‌های پرداخت، به فصل روش‌های پرداخت مراجعه کنید.

اگر وضعیت پرداخت مجاز باشد، دکمه‌های مربوطه برای ابطال و جذب سفارش در دسترس خواهند بود. جذب برای جمع‌آوری وجوه از مشتری استفاده می‌شود. ابطال سفارشی را که جذب نشده است لغو می‌کند.

اگر وضعیت پرداخت در انتظار باشد، صاحب فروشگاه می‌تواند روی علامت‌گذاری به عنوان پرداخت شده کلیک کند تا نشان دهد که پرداخت برای سفارش انجام شده است.

اگر وضعیت پرداخت پرداخت شده باشد، دکمه‌های بازپرداخت و بازپرداخت جزئی در دسترس خواهند بود. پس از کلیک روی بازپرداخت، یک پنجره تأیید نمایش داده می‌شود. پس از کلیک روی دکمه بازپرداخت جزئی، پنجره بازپرداخت جزئی نمایش داده می‌شود. این پنجره به صاحب فروشگاه امکان می‌دهد بخشی از جمع کل سفارش را بازپرداخت کند، همان‌طور که در زیر نشان داده شده است:

بازپرداخت

  • فروشگاه که این سفارش در آن ثبت شده است را مشاهده کنید.
  • شناسه سفارش (GUID) را مشاهده کنید که برای استفاده داخلی نمایش داده می‌شود.
  • آدرس IP مشتری را مشاهده کنید که مشتری هنگام ثبت سفارش استفاده کرده است.

صورتحساب و ارسال

در پنل صورتحساب و ارسال، اطلاعات صورتحساب و ارسال را مشاهده و در صورت نیاز ویرایش کنید.

  • آدرس صورتحساب و آدرس ارسال را مشاهده کنید. در صورت نیاز، می‌توانید روی لینک مشاهده آدرس در Google Maps کلیک کنید تا آدرس ارسال مورد نظر را پیدا کنید. برای ویرایش آدرس صورتحساب یا ارسال، روی دکمه ویرایش کلیک کنید.
  • روش ارسال را مشاهده و در صورت نیاز ویرایش کنید.
  • وضعیت ارسال را مشاهده کنید.
Note

صاحبان فروشگاه می‌توانند چندین محموله برای هر سفارش ایجاد کنند. اگر محموله‌ای ایجاد کنید اما تمام محصولات را ارسال نکنید، وضعیت ارسال سفارش بخشی ارسال شده خواهد بود. پس از ارسال تمام محصولات، وضعیت به ارسال شده تغییر می‌کند. پس از تحویل تمام محموله‌ها، وضعیت به تحویل داده شده تغییر می‌کند.

  • لیست محموله‌ها را مشاهده کنید. پنل محموله‌ها روی مشاهده در کنار محموله کلیک کنید تا جزئیات آن را مشاهده کنید. پنجره اطلاعات محموله نمایش داده می‌شود: جزئیات محموله

دکمه افزودن محموله امکان ایجاد چندین محموله برای هر سفارش را فراهم می‌کند و زمانی قابل مشاهده است که حداقل یک محصول در سفارش ارسال نشده باشد. روی دکمه افزودن محموله کلیک کنید تا یک محموله جدید به سفارش اضافه کنید، و پنجره افزودن محموله جدید به سفارش را مشاهده خواهید کرد: افزودن محموله

  • در فیلد شماره رهگیری، شماره رهگیری محموله را وارد کنید. شماره رهگیری به مشتریان و شما امکان می‌دهد تا پیشرفت محموله را از طریق تلفن یا سیستم آنلاین که توسط نماینده ارسال شما (پست یا خدمات پیک خصوصی مانند FedEx یا UPS) اداره می‌شود، بررسی کنید. هر زمان که محموله از نقاط خاصی در مسیر خود عبور کند، توسط سیستم نماینده ارسال شناسایی می‌شود و پایگاه داده رهگیری با اطلاعات مکان و زمان جدید به‌روزرسانی می‌شود.
  • در صورت نیاز، فیلد یادداشت مدیر را پر کنید.
  • اگر می‌خواهید محموله را به عنوان ارسال شده علامت‌گذاری کنید، گزینه ارسال شده را انتخاب کنید.
  • اگر گزینه قبلی انتخاب شده باشد، گزینه تحویل داده شده در دسترس خواهد بود. این گزینه را انتخاب کنید تا محموله را به عنوان تحویل داده شده علامت‌گذاری کنید.
  • در پنل محصولات ارسال شده: در ستون تعداد برای ارسال، تعداد مورد نیاز از آیتم سفارش خاص را برای ارسال وارد کنید.

محصولات

در پنل محصولات، صاحب فروشگاه می‌تواند:

  • اطلاعات محصول، شامل قیمت، تعداد و قیمت کل را مشاهده کند.
  • روی لینک نام محصول کلیک کنید تا صفحه جزئیات محصول را مشاهده کنید. اگر محصول قابل دانلود باشد، روی بازنشانی کلیک کنید تا تعداد دانلودها بازنشانی شود یا بارگذاری فایل لایسنس. علاوه بر این، هنگامی که نوع فعال‌سازی دانلود یک محصول روی دستی تنظیم شده باشد، مدیر این گزینه را دارد که روی فعال‌سازی کلیک کند تا امکان دانلود محصول از سایت فراهم شود یا روی غیرفعال‌سازی کلیک کند تا امکان دانلود محصول از سایت غیرفعال شود.
  • ویرایش قیمت، تعداد، تخفیف و جمع کل محصول.
  • حذف یک محصول از سیستم. محصولات
  • روی افزودن محصول کلیک کنید. محصول را از لیست انتخاب کنید. سپس، در پنجره افزودن محصول جدید به سفارش، محصول مورد نظر را پیدا کنید. سپس مقادیر مورد نیاز را پر کنید و روی افزودن محصول کلیک کنید. پس از افزودن محصول جدید به سفارش، فراموش نکنید که جمع کل سفارش را به‌روزرسانی کنید. افزودن محصول

یادداشت‌های سفارش

در پنل یادداشت‌های سفارش، صاحب فروشگاه می‌تواند یادداشت‌هایی را که برای اهداف اطلاعاتی به سفارش اضافه شده‌اند مشاهده کند، یادداشت‌ها را حذف کند و یادداشت‌های جدید اضافه کند. یک یادداشت ممکن است شامل یک فایل ضمیمه باشد و می‌تواند به مشتری نمایش داده شود در فروشگاه عمومی. محصولات

همچنین ببینید