اطلاعرسانی پیامکوتاه صرفهجویی در هزینه و زمان است
تجارت الکترونیک باید قدردان متی مککونن[1]، (پدر پیامکوتاه) برای اختراعش که منجر به صرفه جویی زیادی در پول و هزینه شده است. در مقایسه با هر حالت ارتباط، پیامکوتاه ارزانترین و مناسبترین منبع ارتباطی است.
به عنوان مثال، آمازون در نخستین روز سال 2016 حدود 600 سفارش در ثانیه داشت. هزینه، زمان و زیرساختی را تصور کنید که برای ارسال وضعیت سفارش برای تمامی آنها در هر مرحله بدون فناوری به اسم پیامکوتاه نیاز است.
خدمات پیامکوتاه ای که به صورت عمده خریداری میشوند، ممکن است به شما حتی کمتر از 14 تومان به ازای هر پیامکوتاه هزینه تحمیل کند و با استفاده از افزونه خودکار اعلان پیامکوتاه سفارش برای سایت تجارت الکترونیک، کمتر از یک ثانیه پیامکوتاه برای مشتری ارسال میشود. پیامکوتاه میتواند این کلمات را برای تمامی مشتریان ارسال نموده و پول را در جیب شما حفظ نماید. صادقانه، این امر که یک تجارت الکترونیک بخواهد بدون راهاندازی سیستم ارسال پیامکوتاه با دیگران رقابت کند، سخت است.
ارتباط پیامکوتاه تغییر رفتارها
پیامکوتاه یک کانال است که از ابتدای شروع عصر موبایل وجود داشته است.خود را با پلتفورمهای در حال تغییر موبایل و سیستم عامل[2] بهتر از هر حالت یا برنامه کاربردی دیگری مطابقت داد. پیامکوتاه علاوه بر داشتن یک کانال مستقل، دارای قابلیت ارتقاء سایر رسانه های بازاریابی مانند برنامههای کاربردی تجارت الکترونیک، رسانه های اجتماعی و پیام الکترونیکی است.
برای مثال، شما می توانید از پیامکوتاه وضعیت سفارش استفاده کنید تا برنامه کاربردی تجارت الکترونیک خود را به عنوان روش متناوب برای پیگیری سفارش با استفاده از یک لینک که می تواند برنامه را باز کرده یا نصب کند، معرفی نمایید.
اطلاع رسانی پیامکوتاه سفارش، احساس دنیای واقعی را القا میکند
تصور کنید که یک مشتری هستید، پس از دادن پولی که به سختی کسب کرده است، به هیچ وجه تأیید سفارش را دریافت نکند، شما ممکن است یک لحظه فریب خورده باشید. آگاه شدن از طریق پیامکوتاه کمک میکند تجارت الکترونیک پل ارتباطی بین دنیای مجازی و واقعی باشد. پیامکوتاه سریع تأیید سفارش به شما رضایتی معادل نگه داشتن خرید خود را به صورت فیزیکیمیدهد و پیامکوتاه متوالی وضعیت سفارش تضمین میکند که این احساس تا زمان تحویل سفارش باقی بماند.
نکته: هرگز مشتری خود را در مورد وضعیت سفارش حریص نکنید زیرا از طریق درخواستهای ورودی حجیم (که نیازمند کارمندان بیشتری است) به کسبوکار شما، همچنین رضایت مشتری ضربه میزند.
پیامکوتاه وابسته به اینترنت نیست
از طریق برنامههای ایمیل و پیامرسانی برنامههایی مانند واتس اپ[3]، ویچت[4]، تلگرام و غیره راه خود را به جامعه باز کرده اند، اما محدود به هزینههای اینترنت، نیازهای سخت افزاری موبایل و عضویت هستند. یک مشتری میتواند به منظور حفظ عمر باتری و هزینه داده خود اینترنت را قطع کند. در مقابل، پیامکوتاه از شبکه معمول تلفن همراه استفاده میکند و به اینترنت یا موضوع تخصصی که افراد را در این جامعه مدرن در دسترس قرار میدهد، وابسته نیست. به این دلیل که هر کاربر موبایل خود را در هر زمان روشن نگه میدارد، پیامکوتاه همواره اعلانهای مرتبط با سفارش و پیشرفتهای آن را سروقت به مشتری میرساند.
پیامکوتاه میتواند رها کردن سبد خرید در تجارت الکترونیک را کاهش دهد
یک تست که توسط موسسه بایمرد[5] انجام شده است نشان میدهد که 67.45% کالاهای سبد خرید تجارت الکترونیک رها میشوند که این امر نگرانکننده است. اطلاعرسانی از طریق پیامکوتاه میتواند شما را برای مقابله با چنین شرایطی با تنظیم افزونه اعلان پیامکوتاه خود را در وب سایت تجارت الکترونیک خود بپردازد تا بلافاصله پیام تخفیفی را به مشتری ارسال کند که سبد خرید را رها کرده است. این تلاش در جذب یک مشتری منصرف شده از خرید برای بازگشت به وب سایت و تکمیل خرید مفید است بنابراین منجر به کاهش نرخ ترک کالا در سبد خرید میشود.
نتیجهگیری
« یک شاهی هم یک شاهی است». با تجارت الکترونیک دنیا هر روز سختتر میشود و یک تجارت الکترونیک نیاز به کنترل هزینه دارد و بهترین سرویس را در بازار ارائه دهد. قرار دادن افزونه اطلاعرسانی سفارش پیامکوتاه در وب سایت شما یک گام ضروری و عاقلانه است. به همین منظور، لازم به ذکر است که غول های تجارت الکترونیک مانند آمازون، ایبی، علیبابا[6]، فلیپکارت، اسنپ دیل و غیره هنوز از پیامکوتاه به عنوان کانال اصلی برای ارتباط با بازار و خدماتدهی به مشتریان خود استفاده میکنند. به دلیل ماهیت کارآمد و مقرون به صرفه، پیامک نه تنها لبخند را روی صورت مشتری بلکه صاحب تجارت الکترونیک قرار میدهد. پیامکوتاه اما دقیق قدیمی در راس راههای ارتباطی برای بازگشت سرمایه است. در هر مرحله تجارت الکترونیک هیچچیز رضایتبخشتر از دریافت بازگشت سرمایه خوب با سرعت مناسب نیست.
تجارت الکترونیک پیامکوتاه اعلان سفارش قابل اعتمادترین شریک کنترل هزینه است.
[1] Matti Makkonen
[2] OS
[3]WhatsApp
[4] weChat
[5] Baymard
[6]Ali baba