فروشگاه ساز ناپ کامرس - ناپ فارسی
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

ناهماهنگی در اطلاعات اتصال به پایگاه داده فروشگاه ناپ کامرس

ناهماهنگی در اطلاعات اتصال به پایگاه داده فروشگاه ناپ کامرس

اگر بعد از نصب فروشگاه یا بعد از اعمال تغییرات یکی از خطاهایی مانند "An error occurred while starting the application" یا "HTTP Error 500.19 - Internal Server Error" به نمایش در می‌آیند و راه‌اندازی مجدد برنامه نیز تأثیری در حل خطاهای به وجود آمده نداشته است، این امکان وجود دارد که بعد از اعمال تغییرات در تنظیمات اتصال به پایگاه داده فروشگاه اشکالی به وجود آمده باشد. معمولاً این خطا خود را با نمایش پیغام "An error occurred while starting the application" در صفحه فروشگاه به کاربر نشان خواهد داد. به منظور کسب اطمینان از ایجاد مشکل در اطلاعات اتصال به پایگاه داده، ابتدا باید بررسی شود که دلیل به وجود آمدن خطا مربوط به اتصال پایگاه داده است. به این منظور صاحب فروشگاه باید اطلاعات "ثبت وقایع" (لاگ یا log) فروشگاه را بررسی نماید. در صورتی که ثبت وقایع فروشگاه غیر فعال است، برای آموزش نحوه فعالسازی به این پست رجوع کنید. اگر پیام نمایش داده شده به صورت زیر باشد، مشکل از اتصال پایگاه داده است:


Application startup exception: System.ApplicationException: No database instance


همان‌طور که در متن خطا مشخص است، مشکل در عدم یافتن پایگاه داده توسط فروشگاه است. این امر ممکن است دلایل گوناگونی داشته باشد. به منظور برطرف کردن این خطا دو مورد باید بررسی شوند.


1- بررسی سرویس‌های پایگاه داده

این امکان وجود دارد که سرویس‌های پایگاه داده متوقف شده باشند. در صورتی که سرویس‌های پایگاه داده متوقف شده باشند هیچ یک از پایگاه‌های داده موجود در سیستم (سرور یا ماشین محلی) قابل دسترسی نخواهند بود. مشاهده و بررسی سرویس‌های پایگاه داده با استفاده از روش یاد شده امکان‌پذیر است:


- با استفاده از ترکیب دکمه‌های windows+R، صفحه برنامه RUN باز شود.

- سپس مقدار "services.msc" در فیلد صفحه تایپ شده و کلید OK انتخاب شود.

پنجره RUN


- در صفحه جدید به نمایش در آمده با عنوان "services" موارد با عنوان "SQL Server" پیدا شود.

اجرای SQL


در صورتی که در جلوی نام حداقل 2 مورد مشخص شده کلمه "Running" مشاهده نشد، این بدان معنی است که سرویس‌های پایگاه داده متوقف شده‌اند. به سادگی بر روی 2 مورد کلیک راست کرده و گزینه Start را انتخاب کنید.


2- بررسی هماهنگی اطلاعات اتصال به پایگاه داده فروشگاه

در صورتی که سرویس‌های پایگاه داده بدون مشکلی در حال فعالیت بودند و همچنان خطای یاد شده به نمایش گذاشته می‌شود، باید در فایل تنظیمات اتصال پایگاه داده فروشگاه بررسی شود که آیا اطلاعات موجود صحیح هستند یا خیر. به همین منظور در فایل‌های فروشگاه موجود در سرور یا ماشین محلی، در پوشه‌ای با نام "App_Data"، محتوای فایلی با نام "dataSettings.json" باید بررسی شود.

فایل jason


مقادیر موجود در مقابل مورد "DataConnectionString" باید همخوان با اطلاعات اتصال پایگاه داده فروشگاه باشد.

همحوانی آدرس

نظر خود را بیان کنید