فروشگاه ساز ناپ کامرس - ناپ فارسی
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

فعال‌سازی فرایند ثبت وقایع و لاگ فروشگاه

فعال‌سازی فرایند ثبت وقایع و لاگ فروشگاه

اگر بعد از نصب فروشگاه یا بعد از اعمال تغییرات یکی از خطاهایی مانند "An error occurred while starting the application" یا "HTTP Error 500.19 - Internal Server Error" به نمایش در می‌آیند و بعد از بررسی موارد ممکن همچنان مشکل قابل تشخیص نباشد، صاحبان فروشگاه باید از طریق فایل‌های ثبت وقایع و لاگ، وضعیت کنونی فروشگاه و پیغام کامل خطای به وجود آمده را بررسی کنند. در فایل‌های ثبت وقایع، دلیل اصلی و شرح کامل علت به وجود آمدن خطا ثبت می‌شود.


به طور معمول قابلیت ایجاد و ثبت وقایع به صورت پیش‌فرض غیر فعال است. غیر فعال بودن ثبت وقایع به این دلیل است که ثبت وقایع باعث ایجاد فایل‌های جدید در پوشه Logs موجود در فایل‌های فروشگاه می‌شود. اگر این فایل‌های ثبت وقایع بدون حذف شدن باقی بمانند ممکن است که فضای موجود در سرور و هاست را پر کرده برای صاحبان فروشگاه مشکل به وجود آورند. به همین دلیل قبل از بررسی فایل‌های ثبت وقایع اول باید فرایند ثبت وقایع و نگهداری از آنها فعال شود. نحوه فعال‌سازی ثبت وقایع فروشگاه‌های ناپ‌کامرس به شکل زیر است:


- به سرور یا ماشین محلی که فروشگاه در آن نصب شده است رجوع شود.

- پوشه‌ای که فایل‌های فروشگاه در آن قرار دارد باز شود (wwwroot).

- در بین فایل‌های موجود فایلی با نام "web.config" یافته و با برنامه‌ای مانند notepad باز شود.

- در فایل باز شده، موردی با عنوان "stdoutLogEnabled" جستجو شود.

فایل وب کانفیگ


معمولاً در مقابل این عنوان عبارت "false" قرار دارد که نشان دهند این است که سیستم ثبت وقایع غیر فعال است. به منظور فعال‌سازی سیستم ثبت وقایع تنها لازم است تا مقدار "false" با مقدار "true" تعویض شده و فایل web.config ذخیره شود.


بعد از فعال‌سازی سیستم ثبت وقایع، صاحب فروشگاه باید صفحه فروشگاه در مرورگر را بارگذاری مجدد (Refresh) کرده تا پیغام خطا دوباره به نمایش درآید. بعد از مشاهده خطا، صاحب فروشگاه باید در پوشه "stdout" فایل‌های ثبت وقایع را بررسی کرده تا علت اصلی خطای رخ داده شده مشخص شود. به منظور بررسی فایل‌های ثبت وقایع صاحب فروشگاه باید به روش زیر عمل کند:


- به سرور یا ماشین محلی که فروشگاه در آن نصب شده است رجوع شود.

- پوشه‌ای که فایل‌های فروشگاه در آن قرار دارد باز شود (wwwroot).

- پوشه‌ای با نام "Logs" یافته و باز شود.

پوشه logs


- درون پوشه Logs، پوشه‌ای با نام "stdout" وجود دارد که فایل‌های وقایع ثبت شده در آن قرار دارد.

فایل Stdo


(در صورتی که پوشه stdout در پوشه Logs وجود نداشت، صاحب فروشگاه باید یک پوشه جدید با همان نام در پوشه Logs ایجاد کند و سپس صفحه فروشگاه در مرورگر خود را بارگذاری مجدد کند)


با فعال‌سازی و دریافت فایل‌های ثبت وقایع دلیل به وجود آمدن مشکلات و خطاها کاملاً مشخص خواهد شد. در صورتی که صاحب فروشگاه تخصص لازم جهت بررسی و رفع خطاهای یاد شده در فایل‌های ثبت وقایع را ندارند، کافی است تا محتوای این فایل‌ها را برای افراد متخصص ارسال کرده تا مشکلات و خطاها مشخص شوند.

ما را از نظرات خود آگاه فرمایید.