فروشگاه ساز ناپ کامرس - ناپ فارسی
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

سطح دسترسی لازم به منظور ایجاد فروشگاه ناپ‌کامرس

سطح دسترسی لازم به منظور ایجاد فروشگاه ناپ‌کامرس

یکی از دلایلی که باعث می‌شود در هنگام نصب یا بعد از نصب یک فروشگاه nopCommerce صفحه خطا به نمایش درآید، عدم امکان دسترسی ناپ‌کامرس و IIS به فایل‌های لازم فروشگاه است. حساب IIS که فروشگاه در آن قرار گرفته است نیاز به دسترسی با قابلیت write به فایل‌های فروشگاه خواهد داشت. فایل‌هایی که نیاز به این دسترسی دارند عبارت‌اند از:

 

\App_Data\
\bin\
\log\
\Plugins\
\Plugins\bin\
\wwwroot\bin\
\wwwroot\bundles\
\wwwroot\db_backups\
\wwwroot\files\exportimport\
\wwwroot\images\
\wwwroot\images\thumbs\
\wwwroot\images\uploaded
\App_Data\installedPlugins.json – بعد از نصب پلتفرم
\App_Data\dataSettings.json - بعد از نصب پلتفرم

صاحبان فروشگاه باید اطمینان کسب کنند که IIS قابلیت دسترسی و write در مسیرهای مشخص شده را داشته باشند. به منظور دریافت آموزش در رابطه با تغییر سطح دسترسی، پست آموزش نصب ناپ‌کامرس مطالعه شود.


همچنین از دیگر دلایلی که امکان دارد باعث شود تا IIS امکان دسترسی به فایل‌های فروشگاه را نداشته باشد این است که فایل‌های فروشگاه در مسیر درایو اصلی (درایو C) ایجاد شده باشند و برای ایجاد هرگونه تغییر در این درایو نیاز به دسترسی ادمین باشد. در چنین مواردی که سیستم عامل سرور به این گونه تنظیم شده است بهتر است که فروشگاه را در درایو دیگری به غیر از درایو اصلی (درایو C) نصب شود. درصورتی‌که صاحب فروشگاه از یک سرور اختصاصی (VPS) استفاده می‌کند، امکان اختصاص دادن نقش ادمین (Administrator) به IIS نیز وجود دارد.

نظر خود را بیان کنید