فروشگاه ساز ناپ کامرس - ناپ فارسی
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

اصطلاحات رایج سئو برای فروشگاه ساز

اصطلاحات رایج سئو برای فروشگاه ساز

بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا سئو، شامل تمام فعالیت‌هایی است که شما باید در سایت خود انجام دهید تا در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بهتری را به دست آورید.

Keywords

کلماتی است که مناسب با موضوع و نوع فعالیت یا کسب و کار شما می باشد. کلمات کلیدی عباراتی هستند که افراد به هنگام جستجوی آنلاین از آنها استفاده می کنند. همچنین در تولید محتوا بیان کننده موضوعاتی هستند که محتوای یک صفحه از وب را شامل می شوند.


Meta Tag

متا تگ ها و یا به اصطلاح متا دیتا (Meta Data)،در واقع اطلاعات تکمیلی صفحات وب شما می باشند و توسط بازدید کنندگان قابل رویت نیستند. این تگ ها می توانند در هر صفحه وب با هر فرمتی در بخش head صفحه مورد استفاده قرار گیرند.
امروزه اکثر موتور های جستجو از برچسب های متا استفاده می نمایند این برچسب ها برای بررسی و شاخص گذاری صفحات مورد استفاده قرار می گیرند، به این معنا که شما می توانید توسط این تکنیک کنترل بیشتری بر روی نحوه نمایش صفحه در موتور جستجو و در نهایت افزایش ترافیک بیشتر در آن، داشته باشید.


Impression

به میزان دیده شدن لینک URL شما در موتورهای جستجو گفته می شود. زمانی که افراد در موتورهای جستجو مثل گوگل به دنبال محتواهای مربوط به یک کلمه کلیدی مشخص هستند، شما می توانید این شانس را داشته باشید که محتوایتان به آنها نمایش داده شود. مشخصا هر چقدر که جایگاه وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو بهتر باشد، امکان دیده شدن آن توسط مخاطبین نیز بیشتر خواهد بود. به همین دلیل است که در ابتدا باید محتوای مناسب و بهینه شده ای را تولید نمایید تا بتوانید جزء نتایج برتر گوگل باشید.


CTR

به معنی نرخ کلیک می باشد. هرچه کاربران و مخاطبان وب سایت شما بر روی محتوای شما بیشتر کلیک کنند پس میزان نرخ کلیک وب سایت شما بالاتر می باشد.


Bounce rate

به این معنا می باشد که کاربر وارد یکی از صفحات وب سایت شما می شود و بدون مطالعه یا بازدید از صفحات دیگر وب سایت شما را ترک می کند. هرچه میزان عدد بزرگتری باشد یعنی کاربران از صفحه مورد نظر رضایت ندارند.


رتبه الکسا (Alexa rank)

وب‌سایت الکسا نیز مانند سایت گوگل، سایت‌ها را مورد بررسی قرار می دهد؛ اما معیارهای رتبه بندی سایت الکسا برای سایت‌ها متفاوت است. الکسا به هر وب‌سایت بر اساس میزان محبوبیت در کشور خود و در جهان رتبه می‌دهد.


لینک‌های Follow & NoFollow

هر لینکی که ایجاد می‌شود توسط روبات‌های گوگل و سایر موتورهای جستجو مورد بررسی قرار می گیرد. فرد ایجادکننده لینک می‌تواند با قرار دادن یک قطعه کد، به روبات‌های موتورجستجو بگوید که آن لینک را دنبال کنند یا به لینک اهمیتی ندهند.


در فروشگاه ساز ناپ کامرس شما می توانید در قسمت تنظیمات عمومی سئو وب سایت خود را تنظیم نمایید و همچنین برای هر محصول و دسته بندی قسمتی برای تکمیل سئو وجود دارد.

نظر خود را بیان کنید