یکی از مشکلات اصلی فروشگاههای اینترنتی، عدم ارتباط مستقیم مشتری با فروشندگان و صاحبان فروشگاه است. در موارد زیادی مشاهده شده است که مشتریان یک فروشگاه اینترنتی به دلیل موارد مشابهی مانند نامفهوم بودن بخشی از توضیحات یک محصول یا مشخص نبودن یک مورد خاص در رابطه با کارایی آن محصول، فرایند خرید و سبد خرید خود را رها کرده و به جستجو برای یافتن محصول مشابه با اطلاعات کاملتر رفتهاند. به همین منظور قرار دادن اطلاعات کامل از مشخصات محصولات به همراه دستورالعملهای دقیق روش استفاده از محصولات باعث آسودگی خاطر مشتریان و افزایش احتمال فروش خواهد شد.
از طرفی محصولات متفاوت ممکن است دارای حجم قابل توجهی از اطلاعات، مشخصات و دستورالعملها باشند. قرار دادن چنین حجمی از اطلاعات در صفحه جزئیات محصول باعث به وجود آمدن آشفتگی، سردرگمی و ظاهری نامناسب خواهد شد. در فروشگاههایی که محصولات عرضه شده دارای حجم قابل توجهی از اطلاعات ضروری و دستورالعملهای پیچیده به همراه دستهبندی هستند، استفاده از یک سیستم دانشنامه به همراه قابلیت دستهبندی و مدیریت اطلاعات بسیار مهم و پراستفاده خواهد بود.
افزونه دانشنامه (NOP KNOWLEDGEBASE) برای فروشگاههای ایجاد شده توسط فروشگاه ساز ناپکامرس (nopCommerce)، قابلیت ایجاد و مدیریت یک دانشنامه با ساختار دستهبندی شده به همراه مدیریت دسترسی به اطلاعات را در اختیار صاحبان فروشگاه قرار میدهد. صاحبان فروشگاه میتوانند انواع اطلاعات موجود در فروشگاه (اطلاعات در رابطه با محصولات یا اطلاعات در مورد روند فعالیت فروشگاه) که مورد نیاز مشتریان و کاربران فروشگاه است را در قالب یک ساختار دستهبندی شده و ظاهری زیبا و کاربرپسند ایجاد کنند تا مشتریان بتوانند برای رفع سوالات خود به سادگی به دانشنامه فروشگاه مراجعه کرده و بعد از یافتن موضوع یا محصول مورد نظر خود به مطالعه دانشنامه بپردازند.
یکی دیگر از موارد مهم استفاده از افزونه دانشنامه ناپکامرس، بحث پشتیبانی و سوالات پرتکرار است. صاحبان فروشگاه میتوانند بجای استفاده از سیستمهای پر هزینه پشتیبانی، دستورالعملهای دقیق از محصولات و روش فعالیت فروشگاه را به همراه سوالاتی که به دفعات توسط مشتریان و کاربران پرسیده میشود را با ساختار دستهبندی شده در فروشگاه قرار دهند.
همچنین صاحبان فروشگاه میتوانند مشخص کنند که کاربران و مشتریان فروشگاه امکان دسترسی به کدام دستهبندیها و بخشهای مختلف دانشنامه را داشته باشند.
افزونه دانشنامه ناپکامرس (nopCommerce KNOWLEDGEBASE) انعاطافپذیری بالایی در اختیار صاحبان و کاربران فروشگاه قرار خواهد داد و فرایند کسب اطلاعات و پشتیبانی را برای صاحبان فروشگاه و مشتریان بسیار ساده و دلپذیر خواهد کرد.
قابلیتهای افزونه:
- امکان ایجاد مقالات و دستورالعملهای گوناگون با ساختار سازمان یافته و طبقه بندی شده.
- امکان دستهبندی مقالات ایجاد شده در دانشنامه بر اساس سردسته و زیرمجموعه.
- امکان افزودن "مقاله مرتبط" به هر یک از مقالات موجود در دانشنامه.
- امکان جستجوی کلمات کلیدی در عناوین و محتوای مقالات.
- قابلیت افزودن کلمات کلیدی، تگهای متا (Meta Tags) و و توضیحات متا (Meta Description) به مقالات ایجاد شده.
- امکان مشخص کردن سطح دسترسی برای مقالات گوناگون.
- ظاهری زیبا، کاربرپسند و مناسب برای نمایش در تمام صفحات نمایشی (واکنشگرا، Responsive).
ویژگیهای افزونه:
کاهش هزینه پشتیبانی و افزیش رضایتمندی مشتری.
بخش سوالات و دستورالعملهای همیشه آنلاین.
پشتیبانی از پلتفرم nopCommerce (ناپکامرس).