فروشگاه ساز ناپ کامرس - ناپ فارسی
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

کاتالوگ

محصولات پایه‌ی یک فروشگاه آنلاین هستند و مدیریت محصولات بخش بسیار مهمی از استراتژی مدیریت فروشگاه شماست. اطلاعات محصول به مشتریان کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند آیا می‌خواهند یک کالا را خریداری کنند یا خیر. بنابراین مطمئن شوید که محتوای باکیفیت محصولات در فروشگاه وجود دارد، زیرا این امر اعتماد مشتریان شما را جلب می‌کند که دقیقاً آنچه نیاز دارند و انتظار دارند را دریافت می‌کنند.

مهم‌ترین اجزای مدیریت محصولات در nopCommerce شامل افزودن محصولات، تولیدکنندگان، تنظیم دسته‌بندی‌های محصولات برای سهولت در ناوبری، افزودن توضیحات مناسب و تصاویر جذاب برای محصولات، لیست کردن تمام انواع ممکن محصولات، و تعریف برچسب‌های محصول برای جستجوی سریع و مؤثر محصولات است.

کاتالوگ در مثال یک فروشگاه زنده

در مثال‌های زیر، ما از فروشگاه دموی خود که بر اساس "تم Nop Venture" توسط Nop-Templates ساخته شده است، استفاده خواهیم کرد. برای اطلاعات بیشتر درباره این تم شخص ثالث، اینجا را ببینید.

در ادامه برخی نکات برای کمک به ایجاد یک کاتالوگ خوب طراحی شده برای مشتریان شما آورده شده است.

دسته‌بندی‌ها

  • هنگام افزودن دسته‌بندی‌ها به فروشگاه خود، مطمئن شوید که به وضوح محصولات (یا زیردسته‌ها) موجود در آن‌ها را توصیف می‌کنند. همان‌طور که در مثال زیر، دسته‌بندی Boards فقط شامل بردها است: دسته‌بندی دسته‌بندی‌ها را با استفاده از دکمه افزودن جدید در صفحه فهرست → دسته‌بندی‌ها ایجاد کنید.

  • زمانی که نیاز دارید یک دسته‌بندی کلی را به دسته‌بندی‌های خاص تقسیم کنید، از زیردسته‌ها استفاده کنید. این کار فرآیند جستجو را برای مشتریان شما آسان‌تر می‌کند. همان‌طور که در مثال زیر، دسته‌بندی Water Sports شامل زیردسته‌های Surf، Windsurf و Kitesurf است: زیردسته‌ها برای تبدیل یک دسته‌بندی به زیردسته، دسته‌بندی والد را در صفحه ویرایش دسته‌بندی اضافه کنید.

  • محبوب‌ترین دسته‌بندی‌ها را به منوی بالا اضافه کنید که در هر صفحه قابل مشاهده است تا مشتریان بیشتری جذب کنید: دسته‌بندی‌ها برای این کار، از گزینه شامل کردن در منوی بالا در صفحه ویرایش دسته‌بندی استفاده کنید.

  • جالب‌ترین دسته‌بندی‌ها را به صفحه اصلی اضافه کنید. این دسته‌بندی‌ها اولین چیزی است که مشتری هنگام بازدید از فروشگاه شما می‌بیند: دسته‌بندی‌های صفحه اصلی برای این کار، از گزینه نمایش در صفحه اصلی در صفحه ویرایش دسته‌بندی استفاده کنید.

  • به مشتریان خود اجازه دهید در دسته‌بندی‌ها با استفاده از فیلترها جستجو کنند: فیلترها عملکرد فیلتر از ویژگی‌های مشخصه استفاده می‌کند.

  • به مشتریان خود اجازه دهید محصولات را مرتب‌سازی کرده و حالت نمایش را تغییر دهند: مرتب‌سازی برای اطلاعات بیشتر درباره مرتب‌سازی، به بخش تنظیمات کاتالوگ - مرتب‌سازی محصولات مراجعه کنید. از فیلدهای اجازه دادن به مشتریان برای انتخاب اندازه صفحه و گزینه‌های اندازه صفحه در صفحه ویرایش دسته‌بندی برای تنظیم حالت نمایش استفاده کنید.

برای یادگیری نحوه ایجاد یک دسته‌بندی، به فصل دسته‌بندی‌ها مراجعه کنید.

همچنین ببینید

مرتب‌سازی بر اساس
قابلیت محصولات قابل دانلود زمانی مفید است که قصد فروش کتاب‌های الکترونیکی یا کتاب‌های صوتی، دوره‌های آموزشی، فایل‌های PDF، موسیقی، نرم‌افزار یا ایجاد یک آرشیو تصویر را دارید. مثال فرض کنید می‌خواهید کتاب‌های الکترونیکی بفروشید. چه چیزی یک فروشگاه... ادامه ...
برای ویرایش گروهی محصولات، به محصولات → ویرایش گروهی محصولات بروید. صفحه ویرایش گروهی محصولات، تمام محصولات فعلی را فهرست می‌کند. معمولاً وقتی می‌خواهید یک محصول را ویرایش کنید، به صفحه ویرایش آن محصول می‌روید. این کار برای تغییرات کوچک مشکلی... ادامه ...
راه‌اندازی محصولات به بهترین شکل ممکن برای یک فروشگاه بسیار مهم است. مطمئن شوید که هیچ جزئیاتی را از دست ندهید، مانند نمایش گزینه‌های مختلف اندازه و رنگ، ارائه توضیحات کامل محصول و افزودن تصاویر جذاب. برای افزودن یک محصول جدید، به کاتالوگ →... ادامه ...