فروشگاه ساز ناپ کامرس - ناپ فارسی
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

تنظیمات سفارش

برای تعیین تنظیمات سفارش، به پیکربندی → تنظیمات → تنظیمات سفارش بروید. پنجره تنظیمات سفارش نمایش داده می‌شود.

این صفحه امکان پیکربندی چند فروشگاهی را فراهم می‌کند؛ به این معنا که می‌توانید تنظیمات یکسانی را برای همه فروشگاه‌ها تعریف کنید یا تنظیمات هر فروشگاه را به صورت جداگانه تنظیم کنید. اگر می‌خواهید تنظیمات را برای یک فروشگاه خاص مدیریت کنید، نام آن را از لیست کشویی پیکربندی چند فروشگاهی انتخاب کنید و تمام چک‌باکس‌های مورد نیاز را در سمت چپ انتخاب کنید تا مقادیر سفارشی برای آن‌ها تنظیم کنید. برای جزئیات بیشتر، به چند فروشگاهی مراجعه کنید.

در این پنجره، می‌توانید تنظیمات سفارش زیر را تعریف کنید:

تسویه حساب

تنظیمات زیر را در پنل تسویه حساب تعریف کنید: تسویه حساب

  • تسویه حساب غیرفعال برای غیرفعال کردن فرآیند تسویه حساب.
  • تسویه حساب ناشناس مجاز برای امکان خرید محصولات بدون نیاز به ثبت‌نام یا ورود به سیستم توسط مشتریان.
  • استفاده از تسویه حساب یک صفحه‌ای، که یک صفحه وب واحد است که مشتریان شما برای خرید یک محصول یا خدمات از شما استفاده می‌کنند.
  • جمع کل سفارشات در تب اطلاعات پرداخت برای نمایش لیست محصولات و جمع کل سفارشات در تب اطلاعات پرداخت (تسویه حساب یک صفحه‌ای).
  • آیا نیاز است که مشتریان قوانین و مقررات را قبل از پردازش سفارش بپذیرند (در صفحه سبد خرید).
  • آیا نیاز است که مشتریان قوانین و مقررات را قبل از پردازش سفارش بپذیرند (در صفحه تأیید سفارش).
  • غیرفعال کردن مرحله "آدرس صورتحساب" در فرآیند تسویه حساب. آدرس صورتحساب به طور پیش‌فرض با استفاده از داده‌های ثبت‌نام پر شده و ذخیره می‌شود (نمی‌توان از این گزینه در حالت تسویه حساب مهمان استفاده کرد). در پیکربندی → تنظیمات → تنظیمات مشتری، مطمئن شوید که فیلدهای آدرس مناسب که نمی‌توانند به طور پیش‌فرض پر شوند، الزامی نیستند (یا غیرفعال هستند).
  • غیرفعال کردن صفحه "تکمیل سفارش" برای هدایت خودکار مشتری به صفحه جزئیات سفارش پس از ثبت سفارش.
  • نمایش "دریافت در فروشگاه" در صفحه "روش ارسال" یا در صفحه آدرس ارسال.

جمع کل سفارشات

تنظیمات زیر را در پنل جمع کل سفارشات تعریف کنید: جمع کل

  • حداقل مبلغ جزئی سفارش. سفارشاتی که کمتر از این مقدار باشند، صادر نمی‌شوند.
  • محاسبه "حداقل مبلغ جزئی سفارش" شامل مالیات. در این حالت، مبلغ جزئی سفارش شامل مالیات محاسبه می‌شود هنگام اعتبارسنجی فیلد حداقل مبلغ جزئی سفارش که در مرحله قبل مشخص شده است.
  • حداقل مبلغ کل سفارش. سفارشاتی که کمتر از این مقدار باشند، صادر نمی‌شوند.
  • به‌روزرسانی خودکار جمع کل سفارشات برای به‌روزرسانی خودکار جمع کل سفارشات هنگام ویرایش یک سفارش در بخش مدیریت (در حال حاضر در مرحله آزمایشی بتا).

عمومی

تنظیمات زیر را در پنل عمومی تعریف کنید: عمومی

  • شمارنده شناسه سفارش. این گزینه مفید است اگر می‌خواهید سفارشات شما با یک شماره خاص شروع شود. این فقط بر سفارشاتی تأثیر می‌گذارد که پس از تعریف ایجاد می‌شوند. مقدار باید بیشتر از حداکثر شناسه سفارش فعلی باشد.
  • در ماسک شماره سفارش، می‌توانید یک شماره سفارش سفارشی ایجاد کنید. به عنوان مثال، شروع با {YYYY} — سال تاریخ ایجاد سفارش.
  • آیا سفارش مجدد مجاز است برای امکان سفارش مجدد توسط مشتریان. مکانیزم سفارش مجدد به طور خودکار تمام آیتم‌هایی که در سفارش قبلی بودند را به سبد خرید اضافه می‌کند.
  • تکمیل سفارش هنگام تحویل برای تنظیم وضعیت سفارش به "تکمیل شده" فقط زمانی که وضعیت ارسال آن "تحویل داده شده" باشد. در غیر این صورت، وضعیت "ارسال شده" کافی خواهد بود.
  • صادرات سفارشات با محصولات.
  • اجازه خرید محصولات "تماس برای قیمت" به مدیران برای امکان خرید محصولات علامت‌گذاری شده به عنوان "تماس برای قیمت" توسط مدیران (در حالت تقلید هویت).
  • نمایش تصویر کوچک محصول در صفحه جزئیات سفارش برای نمایش تصویر کوچک محصول در صفحه جزئیات سفارش.

فاکتور PDF

تنظیمات زیر را در پنل فاکتور PDF تعریف کنید: فاکتور PDF

  • ضمیمه کردن فاکتور PDF به ایمیل "سفارش ثبت شده".
  • ضمیمه کردن فاکتور PDF به ایمیل "سفارش پرداخت شده".
  • ضمیمه کردن فاکتور PDF به ایمیل "سفارش در حال پردازش".
  • ضمیمه کردن فاکتور PDF به ایمیل "سفارش تکمیل شده".
Tip

نحوه تنظیم PDF را در فصل تنظیمات PDF بیاموزید.

کارت‌های هدیه

تنظیمات زیر را در پنل کارت‌های هدیه تعریف کنید: کارت‌های هدیه

  • فعال‌سازی کارت‌های هدیه پس از تکمیل سفارش برای فعال‌سازی کارت‌های هدیه مرتبط هنگامی که یک سفارش تکمیل می‌شود.
  • غیرفعال‌سازی کارت‌های هدیه پس از لغو سفارش برای غیرفعال‌سازی کارت‌های هدیه مرتبط هنگامی که یک سفارش لغو می‌شود.
  • غیرفعال‌سازی کارت‌های هدیه پس از حذف سفارش برای غیرفعال‌سازی کارت‌های هدیه مرتبط هنگامی که یک سفارش حذف می‌شود.
  • حذف تاریخچه استفاده از کارت هدیه پس از لغو سفارش برای حذف تاریخچه استفاده از کارت هدیه پس از لغو سفارش.

تنظیمات درخواست مرجوعی

در پنل تنظیمات درخواست مرجوعی، می‌توانید درخواست‌های مرجوعی را تنظیم کنید. برای جزئیات بیشتر، به بخش تنظیمات درخواست مرجوعی مراجعه کنید.

همچنین ببینید