فروشگاه ساز ناپ کامرس - ناپ فارسی
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

ویژگی های یک فروشگاه خوب

ویژگی های یک فروشگاه خوب


تنوع محصولات

یک فروشگاه اینترنتی خوب فروشگاهی است که کالا هایش تنوع زیادی داشته باشد.به زبان دیگر فروشگاه نباید یک طیف مشخصی داشته باشد بلکه باید بتواند با تنوع زیاد کالا ها جامعه را راضی نگه دارد.هر چقدر تنوع کالا زیاد باشد نیاز های مشتری های بیشتری را بر طرف می کند. هنگامی که یک فروشگاه از چندین طیف کالا استفاده می کند باید آن ها را بتواند دسته بندی کند.


ارائه خدمات مناسب به مشتری

منظور از ارائه خدمات مناسب:
1.داشتن پشتیبانی برای مشتریان كه مشتری به مشکل خورد پشتیبانی بتواند حل کند.
2.پاسخ گویی به سوالات مشتری چه قبل خرید چه بعد خرید تا مشتری احساس کمبود نکند.
3.داشتن برخي خدمات رایگان مانند تحويل


 راهنمایی مشتری

متقاعد کردن مشتری در زمینه تعامل است. در مرحله ی اول باید ظاهری جذاب برای فروشگاه انتخاب کرد. علاوه بر ظاهری جذاب باید کاری کند تا زمان خرید کالا کمتر شود به زبان ساده سایت باید سرعت  و عملکرد خوبی داشته باشد سایر ویژگی ها که می تواند مشتری را متقاعد کند:
1.قیمت گذاری مناسب
2.ایمنی سایت
3.ایجاد سیستم پرداخت روان و بدون مشکل

ایجاد امنیت همه جانبه برای مشتری

منظور از ایجاد امنیت این است که درگاه پرداخت مطمئن و ایمنی را در دسترس مشتری قرار دهد و نماد  اعتماد الکترونیکی را به صورت واضح و خوانا در صفحه اول چاپ کند زیرا مشتری ها به این نتیجه رسیده اند که اگر سایتی نماد اعتماد نداشت ازش خریداری نکنند.

سرعت در بارگذاری

اگر فروشگاهی که طراحی کردید تمام ویژگی های مناسب یک فروشگاه را داشته باشد و حتی ظاهر خوبی هم داشته باشد ولی سرعت بالا آمدن سایت پایین باشد خریداران وارد سایت هم نمی شوند چه برسد به اینکه خرید کنند.زیرا طبق تحقیقات انجام شده، یک ثانیه تأخیر در نمایش صفحه سایت، منجر به کاهش ۷ درصدی نرخ تبدیل خواهد شد. یعنی ۷ درصد از کاربرانی که به صورت بالقوه می‌توانند از فروشگاه خرید کرده و تبدیل به مشتریان بالفعل شوند در صورت تأخیر یک ثانیه ای در سرعت سایت، از حوزه خریداران خارج می‌شوند.

توضیح کامل و البته مختصر راجع به هر محصول

توضیحات در فروشگاه آنلاین مانند نیرو های واقعی در فروشگاه هستند پس سعی کنید مانند آن ها توضیح های کامل در عین حال مختصری بنویسید.در توضیحات بیشتر به قسمت های که بیشتر دیده می شود اهمیت دهید و در توضیحات خود از کلمات ساده و جمله های کوتاه و پیشنهاداتی مخصوص فروشگاه خودتون استفاده کنید. اگر توضیحات نوشته شود مشتری می فهمد چه نیاز هایی ازش بر طرف می شود و آیا این کالا مناسبش است يا خير.

افزودن قابلیت زوم کردن بر روی تصویر

هر چند کیفیت تصویر محصولات غیر قابل چشم پوشی است اما باید بتوانید فاکتورهای دیگری همچون قابلیت زوم کردن بر روی تصویر را نیز ایجاد کنید. این روش برای نمایش محصولاتی که دارای اجزاء متعددی هستند همچون یک جارو برقی که از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده

تبلیغات مناسب برای فروشگاه

اگر فروشگاه شما تبلیغاتی نداشته باشد خریدار از کجا بفهمد که اصلا فروشگاه شما وجود دارد پس در نتیجه باید شما تبلیغاتی مناسب برای فروشگاهتان تهیه کنید. باید توی تبلیغات دروغ نگویید چون در اون صورت خریدار دیگر به شما اعتماد ندارد.

داشتن ویژگی های منحصر به فرد

مثال شما یک فروشگاه مبل دارید. مبل معمولا بعد یک سال نیاز به شست و شو یا تعمیر دارد. فروشگاه شما قابلیتی داشته باشد که مشتری بتواند مبل را به شما تحویل دهد و شما سری اول به صورت رایگان یا تخفیفی مانند 40 درصد بتواند مبل را تمیز و سالم تحویل بگیرد .

اگر می خواهید فروشگاهی داشته باشید که هم خریدار زیاد داشته باشد هم سود زیادی برایتان داشته باشد باید ویژگی های جذاب و حتی منحصر به فردی داشته باشد.

نظر خود را بیان کنید