همگان میدانیم که ارتباط موثر از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. یک کسبوکار که به صورت موثر ارتباط برقرار کرده و حرکت میکند، همواره برنده رقبای خود است. برای یک کسبوکار تجارت الکترونیک که از طریق سرویسهای خود اقدام به حفظ مشتریان میکند، روش قدیمی «پیامکوتاه و SMS» بهترین راه برای ارتباط است. با نرخ گشودن بالای 98% و کمترین هزینه ممکن پیامکوتاه، مناسب تمامی انواع کسبوکارهای تجارت الکترونیک است.
پیامکوتاه برخلاف سیرتکاملی دیگر کانالهای ارتباطی، همچنان بیشترین نرخ استفاده برای ارتباط را دارد و هر ساله 4 درصد رشد میکند. این که یک رهبر بازار تجارتالکترونیک یا یک استارتاپ جدید تجارت الکترونیک باشید، اطلاعرسانی پیامکوتاه یک امر مهم است که نمیتوان از آن صرف نظر کرد. به من اجازه دهید که دلایل آن را در زیر بررسی نمایم.
اطلاعرسانی با استفاده از پیامکوتاه، وفادری مشتری را بالا میبرد
اطلاعرسانی از طریق پیامکوتاه یک راه عالی برای ایجاد حس تعهد و وفاداری مشتریها است. زندگی امروزه پر از مشغله است، یک پیام کوتاه که وضعیت یک سفارش را متناسب با آن اعلام میکند، ایده عالی است. اعلانهای پیامکوتاه سفارش مانند تأیید سفارش، ارسال سفارش، سفارش برای تحویل، سفارش تحویل داده شده و غیره مشتری را متعهد و راضی نگه میدارد.
ارسال اعلانهای پیامکوتاه درلحظه به مشتریان درباره هر مرحله از سفارش، نهتنها تجربه مشتری عالی را ارایه میدهد بلکه به کسبوکار تجارت الکترونیک کمک میکند که درخواستهای ورودی را کاهش دهد.
هر زمان که یک مشتری از طرف فروشنده رفتار مناسب و سرویس خوب دریافت میکند وفاداری آنها همراه با نرخ بازگشت مشتری و شانس توصیه به دیگران افزایش مییابد.
اطلاعرسانی با استفاده از پیامکوتاه به یک تجارت الکترونیک امکان ارتباط سریعتری میدهد
دلیل اینکه افراد پیامکوتاه را به نسبت دیگر منابع ارتباطی بیشتر میپسندند این است که بدون زحمت و تداخل در زندگی روزمره به آنها اطلاعرسانی میکند. یک کلیک ساده و پیامکوتاه 160 کارکتری در لحظه بیشترین اطلاعات را به آنها ارایه میدهد.
به دلیل کمتر زمانبر بودن آن، 90% پیامکوتاهدر سه دقیقه و 94% آن در 5 دقیقه بعد از تحویل خوانده میشوند. دقیقا به همین دلیل است که غولهای تجارت الکترونیک مانند ایبی، آمازون، اسنپ دیل، فلیکپارت و غیره به طور گسترده از افزونه اطلاع رسانی پیامکوتاه در وب سایت خود استفاده میکنند.
اطلاعرسانی پیامکوتاه به فرصتهای بازاریابی در آینده کمک می کند
مشتریان سرویسگرای امروزی از تحویل سفارش مناسب تقدیر میکنند. به هنگامی که شما در تحویل سفارش امتیاز خوبی کسب کنید، اضافه کردن نشان اعتماد و کد تخفیف در پیامکوتاه تحویل سفارش، میتواند مشتری را مجاب به برگشت کند تا بیشتر سفارش دهد. این روش نه تنها خنده شادی مشتری را دو برابر میکند بلکه مشتریهای ناراضی را خنثی میکند.
نکته: همیشه یک گزینه انصراف را فراهم کنید زیرا برخی از مشتریان از پیامهای کوتاه بسیار ناراضی هستند.
پیامکوتاه نرخگشودن بالاتری دارد
در مقایسه با اعلان پیام الکترونیکی، پیامکوتاه نرخ گشودن به شدت بالاتری دارد. دارای نرخ گشودن 98% و از نزدیکترین رغیب خود یعنی پیامالکترونیکی (نرخ گشودن 20%) و توییتر (نرخ گشودن 29%) بهتر عمل میکند. زیرا به طور میانگین یک فرد روزی 150 بار به موبایل خود نگاه میاندازد مخصوصا هنگامی که آنها لرزه و صدای پیام دریافتی را حس کنند.
اعلان پیامکوتاه قابل اطمینان است
مانند ایمیل، اطلاع رسانی پیامکوتاه نیازی به مبارزه با هرزنامه یا فیلتر ندارد، بنابراین تضمین 100٪ تحویل به تلفن های فعال را میدهد. بنابراین یک پیامکوتاه بیشتر شبیه یک لینک مستقیم به مشتری شما بدون هیچمانع است. هیچ چیز برای یک مشتری هیجان انگیزتر از این نیست که اقدام به خرید نماید و هر پیامکوتاه اطلاعرسانی سفارش بدون وقفه تحویل داده شود و سطح رضایت او را بالا نگه دارد.