فروشگاه ساز ناپ کامرس - ناپ فارسی
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

نحوه فعال‌سازی کپچا برای فروشگاه ساز ناپ کامرس

نحوه فعال‌سازی کپچا برای فروشگاه ساز ناپ کامرس

یکی روش‌های حملات به وب‌سایت‌ها و نفوذ به آنها، ایجاد چندین حساب کاربری مختلف و اسپم در صفحات و بخش‌های گوناگون سایت است که معمولاً توسط ربات‌های طراحی شده انجام می‌شود. در این نوع حملات معمولاً با افزایش ترافیک سایت و بار قرار داده شده بر روی آن، قصد بر این است که سایت را از حالت آماده به کار خارج کنند. سرویس "کپچا" یک سرویس رایگان و بسیار کارآمد به منظور مقابله با این گونه حملات است.این سرویس با بررسی اینکه آیا کاربر یک شخص است یا یک ربات، از ایجاد اسپم و/یا درخواست‌های مکرر ورود به سایت جلوگیری می‌کند.


پلتفرم nopCommerce به صورت پیش‌فرض از این سرویس قدرتمند برای افزایش امنیت فروشگاه‌های ساخته شده استفاده می‌کند. مدیر فروشگاه می‌تواند با فعال‌سازی کپچا در بخش‌ها و صفحات مختلف فروشگاه خود از امنیت فروشگاه اطمینان کسب کند. در این بخش نحوه فعال‌سازی سرویس کپچا در فروشگاه‌های ساخته شده بر اساس پلتفرم nopCommerce توضیح داده خواهد شد.


ساخت اکانت کپچا (recaptcha)


کپچا یک سرویس رایگان تهیه شده توسط شرکت Google است که در اختیار همگان قرار دارد. برای استفاده از این سرویس نیاز به کلیدهای عمومی و خصوصی آن دارید. به منظور دریافت این کلیدها اول باید برای این سرویس ثبت‌نام کنید. اول وارد حساب کاربری Google خود شوید. سپس به این صفحه رجوع کنید. در قسمت بالا سمت راست صفحه بر روی دکمه "Admin console" کلیک کنید تا وارد پنل مدیریتی کپچا شوید.

اکانت کپچا


در صفحه جدید باز شده، شما باید اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. در فیلد "Label" یک نام دلخواه وارد کنید، مانند mystore.com. سپس در فیلد "reCAPTCHA type" نوع کپچای دلخواه را انتخاب کنید. در فیلد "Domains" دامنه فروشگاه یا فروشگاه‌هایی که قصد دارید از سرویس کپچا در آنها استفاده کنید را وارد کنید. بعد از پر کردن ادامه فرم و انتخاب دکمه Submit کلیدهای مورد نیاز ساخته شده و به شما نمایش داده خواهد شد.

اکانت کپچا2


کلید کپچا


فعال‌سازی کپچا در فروشگاه


حال شما می‌توانید با استفاده از کلیدهای تولید شده، کپچا را در صفحات موردنظر فروشگاه فعال کنید. در پنل مدیریت فروشگاه، از منو تنظیمات به زیر منو تنظیمات عمومی و متفرقه مراجعه کنید و بخش CAPTCHA را پیدا کنید.

ناپ منو


 بعد از انتخاب گزینه "CAPTCHA را فعال کنید"، شما می‌توانید مشخص کنید که در کدام صفحات کپچا فعال باشد. صفحات قابل انتخاب عبارت‌اند از:

- صفحه ورود.

- صفحه ثبت نام.

- صفحه تماس با ما.

- صفحه "ارسال فهرست علاقه‌مندی به دوست".

- صفحه "ارسال ایمیل محصول به دوست".

- صفحه بلاگ‌ها (ارسال نظر).

- صفحه اخبار (ارسال نظر).

- صفحه بررسی محصولات (ارسال بررسی برای یک محصول).

- صفحه درخواست برای حساب فروشنده.


بعد از انتخاب صفحات مورد نظر، کلیدهای دریافت شده را در فیلدهای مشخص شده وارد کنید. Site key را در فیلد کلید عمومی و Secret key را در فیلد کلید خصوصی وارد کنید. در آخر تغییرات انجام داده شده را ذخیره کنید.

تنظیمات کپچای سایت


بعد از انجام مراحل یاد شده سرویس کپچا در صفحات انتخاب شده فعال خواهد شد.

نظر خود را بیان کنید