فروشگاه ساز ناپ کامرس - ناپ فارسی
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

قابلیت چند-فروشندگی در پلتفرم nopCommerce

قابلیت چند-فروشندگی در پلتفرم nopCommerce

پلتفرم nopCommerce که یکی از قدرتمندترین پلتفرم‌های موجود برای ساخت و مدیریت فروشگاه‌های آنلاین است دارای قابلیت‌های از پیش تعریف شده‌ی قابل توجهی به منظور رفع نیازهای صاحبان تجارت‌های الکترونیک است. یکی از این قابلیت‌های از پیش تعریف شده، قابلیت چند-فروشندگی است.


چند-فروشندگی چیست؟


در دنیای تجارت الکترونیک، صاحبان تجارت نیاز ندارند که حتماً تولید کننده محصولات یا فراهم آورنده سرویس‌های ارائه شده در فروشگاه خود باشند. این افراد می‌توانند با تولید کنندگان و فراهم کنندگان سرویس‌های گوناگون توافق کرده تا محصولات و سرویس‌های خود را از طریق فروشگاه صاحب تجارت به مشتریان ارائه کنند. با این روش تعداد مشتریان فروشگاه افزایش یافته و محصولات تولید کنندگان نیز به بعد بزرگ‌تری از مشتریان احتمالی ارائه خواهد شد. یک روش مناسب برای همکاری بین تولید کنندگان و صاحبان تجارت الکترونیک به منظور افزایش سود مشترک.


با استفاده از قابلیت چند-فروشندگی پلتفرم nopCommerce، صاحب فروشگاه آنلاین می‌تواند به افرادی که قصد دارند تا در فروشگاه او فعالیت کنند این امکان را بدهد تا محصولات خود را در پنل مدیریت خود به وجود آورند و همانند سایر محصولات در فروشگاه ارائه دهند.
marketplace-development

با استفاده از افزونه "افزونه مدیریت اشتراک فروشندگان" نیز صاحبان فروشگاه این قابلیت را پیدا خواهند کرد تا اشتراک فروشندگانی را که در فروشگاه او فعالیت می‌کنند به راحتی، طبق توافق به وجود آمده بین فروشنده و صاحب فروشگاه محاسبه کرده و پرداخت کنند.

در ادامه روش استفاده از قابلیت چند-فروشندگی و افزونه یاد شده به مختصر ارائه خواهد شد.

 


استفاده از قابلیت چند-فروشندگی در پلتفرم nopCommerce


1- درخواست فروشندگی.

فروشنده اول باید در فروشگاه ثبت نام کند، سپس فروشنده با ورود به حساب کاربری خود، می‌تواند در پایین صفحه در بخش "حساب من" بر روی گزینه "درخواست حساب فروشنده" کلیک کند تا درخواست فروشندگی خود را برای فروشگاه آنلاین ثبت کند.

apply-for-vendor-role


در صفحه جدید باز شده فروشنده اطلاعات خود را وارد می‌کند تا برای تائید به صاحب فروشگاه ارسال شود.

customer-vendor-role-page


پس از ثبت درخواست، فروشنده با پیام زیر مواجه می‌شود و باید صبر کند تا صاحب فروشگاه در خواست فروشندگی را تائید کند.

customer-vendor-role-page-wait

 


2- تائید درخواست فروشندگی.


صاحب فروشگاه باید درخواست‌های صادر شده توسط فروشندگان را تائید کند تا نقش فروشندگی برای شخص درخواست کننده فعال شود. صاحب فروشگاه اول باید اطمینان حاصل پیدا کند که نقش فروشنده در فروشگاه اول فعال است (این گزینه در حالت پیش‌فرض فعال است). در منو مشتریان پنل ادمین، زیرمنو نقش مشتریان را انتخاب کنید.

customer-menu


در صفحه نمایش داده شده باید گزینه فعال بودن vendor انتخاب شده باشد.

customer-vendor-role


در غیر این صورت بر روی دکمه ویرایش کلیک کرده و نقش vendor را فعال کنید. سپس در منو مشتریان به زیرمنو فروشنده‌ها رجوع کنید.

Vendor


در صفحه به نمایش درآمده، فهرستی از فروشنده‌ها و وضعیت آن فروشنده‌ها را مشاهده می‌کنید. در اینجا صاحب فروشگاه می‌تواند درخواست‌های جدید را مشاهده کند و در صورت تمایل آنها را تائید و فعال کند.

Vendors-List


بر روی دکمه ویرایش فروشنده‌ای که فعال نیست کلیک کنید تا اطلاعات درخواست فروشنده را مشاهده کنید. در صورت تمایل با انتخاب گزینه فعال، درخواست حساب فروشندگی فروشنده قبول می‌شود و حساب ساخته می‌شود.

Vendor-Active

 


3- انتصاب حساب فروشندگی به فروشنده.


بعد از فعال سازی حساب فروشندگی، باید حساب را به حساب کاربری فروشنده در فروشگاه نسبت دهید. برای این کار به منو مشتریان، زیر منو مشتریان رفته و حساب کاربری مشتری درخواست دهنده را پیدا کنید و بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. در صفحه باز شده، در فیلد مدیر فروش به صورت خودکار نام فروشگاه قرار گرفته شده است. صاحب فروشگاه باید به آن فروشنده نقش vendor را اضافه کند تا پنل مدیریت برای فروشنده باز شود.

customer-vendor-role-apply


دلیل این موضوع این است که ممکن است یک فروشنده چندین همکار داشته باشد و همگی قصد فعالیت بر روی فروشگاه را داشته باشند. در این صورت فروشندگان دیگر نیاز ندارند حساب فروشندگی جداگانه درست کنند. با انتصاب همان مدیر فروشگاه و نقش مشتری، کاربران دیگر نیز فروشنده همان حساب خواهند شد.
در این مرحله، پنل مدیریت برای فروشنده باز شده است و فروشنده می‌تواند محصولات خود را در فروشگاه تعریف کرده و برای فروش به نمایش بگذارد.

 


4- حساب فروشنده.


بعد از تائید شدن درخواست فروشندگی، فروشنده با وارد شدن به حساب کاربری خود به پنل مدیریت فروشندگان دسترسی دارد.

vendor-login


فروشنده با ورود به پنل مدیریت، می‌تواند همانند مدیری فروشگاه، محصولات خود را تعریف کرده و فروش محصولات مربوط به خود را بررسی و پیگیری کند.

vendor-admin-page


در صفحه محصول تعریف شده توسط فروشنده، نام فروشگاه به نمایش درخواهد آمد.

vendor-product

 

 


همان‌طور که مشاهده کردید ایجاد فروشنده جدید در پلتفرم nopCommerce بسیار ساده است و روشی کارآمد برای افزایش محصولات موجود در فروشگاه. مدیر فروشگاه می‌تواند با استفاده از افزونه "افزونه مدیریت اشتراک فروشندگان"، بر اساس توافق بین فروشنده و صاحب فروشگاه، به فروشندگان کمیسیون نسبت دهد. این کمیسیون می‌تواند یک مقدار ثابت در ازای هر فروش یا درصدی از قیمت هر محصول فروخته شده باشد. همچنین این افزونه قسمت مدیریت کمیسیون‌ها را در اختیار صاحب فروشگاه قرار می‌دهد تا فهرستی از کمیسیون‌های به وجود آمده در دسترس صاحب فروشگاه باشد و بتواند به راحتی این کمیسیون‌ها را پرداخت کند.

نظر خود را بیان کنید