فروشگاه ساز ناپ کامرس - ناپ فارسی
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

فروشگاه ساز چیست؟

فروشگاه ساز چیست؟

فروشگاه ساز چیست؟ ویژگی‌های یک فروشگاه ساز خوب کدامند؟

در جامعه کنونی اینترنت یک مکان ایده‌آل برای شروع یک تجارت سودآور است چرا که امکان فروش محصولات و خدمات بدون در نظر گرفتن مرز‌های جغرافیایی و در هر ساعت از شبانه روز امکان پذیر است. با گذر زمان نیز مردم برای صرفه جویی کردن در وقت و هزینه بیشتر از فروشگاه‌های آنلاین استفاده می‌کنند به همین علت است که بسیاری از کسب و کارهای سنتی و نوپا تمایل به راه‌اندازی یک وب سایت فروشگاهی دارند اما با توجه به سختی‌ها و موانع در ادامه مسیر منصرف می‌شوند. وارد شدن فروشگاه ساز به این حوزه توانست تغییرات بزرگی را در زمینه طراحی یک فروشگاه آنلاین ایجاد کند اما فروشگاه ساز چیست و استفاده از آن چه کمکی به مدیران کسب و کارها می‌کند؟ اگر این سوالات مدتی است که ذهن شما را درگیر کرده است برای دریافت پاسخ مناسب خواندن این مقاله را از دست ندهید.

فروشگاه ساز چیست؟

 

 اگر تا چند سال قبل قصد راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی را داشتید باید حتما از یک برنامه نویس کمک می‌گرفتید تا سایت شما را کدنویسی کند که طبیعتا این روش می‌‌توانست کمی دشوار باشد. فروشگاه ساز سیستمی است که با استفاده از آن می‌توان یک فروشگاه 24 ساعته را در بستر وب برای خود ایجاد کرد و می‌توان تمامی محصولات فیزیکی، خدمات و محصولات دانلودی را در آن به فروش رساند. به طور کلی فروشگاه‌سازها نوعی سیستم   مدیریت محتوا که به دو دسته تقسیم می شوند 

اشتراکی SAAS

OPEN SOURCE  متن باز 

 

 

انواع فروشگاه ساز ها

سیستم‌های فروشگاه ساز نیز با توجه به مزایا و کاربردهایی که دارند به انواع متفاوتی تقسیم می‌شوند و مدیران کسب و کارها می‌توانند با توجه به نیاز خود یک پلتفرم را انتخاب کنند.

پلتفرم اپن سورس فروشگاه‌ساز

اولین گزینه‌ای که در پاسخ به انواع فروشگاه ساز چیست داده می‌شود، پلتفرم فروشگاه ساز کد متن باز یا اپن سورس ( ̣Open Source ) است. این پلتفرم با کمک کدنویسی طراحی شده است و مدیر یا برنامه نویس می‌تواند به راحتی آن‌ها را تغییر دهد. این پلتفرم به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد اما بعد از طراحی نیاز به قالب‌ها و افزونه‌های متفاوت دارد که باید حتما خریداری شوند. از بهترین سیستم‌های فروشگاه‌ساز کد باز می‌توان به اپن کارت، مجنتو، ووکامرس و پرستاشاپ اشاره کرد.

فروشگاه‌ساز اشتراکی ( SaaS )

فروشگاه ساز اشتراکی یا Software as Service از دیگر پلتفرم‌های طراحی فروشگاه اینترنتی است. فروشگاه ساز ( SaaS ) همانند پلتفرم ̣open source عمل می‌کند با این تفاوت که مدیر با برنامه نویس سایت اجازه تغییر در کدها را ندارد و تنها شرکت فروشنده نرم‌افزار می‌تواند کدنویسی را انجام دهد. از دیگر تفاوت‌های این سیستم با متن کد باز می‌توان به قالب‌ها و افزونه‌ها اشاره کرد، زمانی که یک فروشگاه‌ساز اشتراکی را خریداری می‌کنید نیازی به خرید مجدد افزونه نیست بلکه آن‌ها به صورت پیش فرض روی نرم‌افزار وجود دارند و تنها باید سالیانه اشتراک را تمدید کرد. ف

 

ویژگی‌های فروشگاه‌ساز خوب کدامند؟

تولید محتوا برای فروشگاه‌ساز

یکی از مهمترین ویژگی ها و امکانات یک فروشگاه ساز خوب، قابلیت تولید محتوا است با تولید محتوا می‌توان محصول را به راحتی به کاربر معرفی کرد و همچنین رتبه بهتری در صفحه نتایج گوگل به دست آورد.

قابلیت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

از مهمترین فرآیندهایی که باید در هر سایتی انجام شود، سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است به همین دلیل پلتفرم فروشگاه ساز انتخابی باید این امکانات را داشته باشد.

سبد خرید

از دیگر ویژگی‌های مهم یک فروشگاه ساز خوب می‌توان به سبد خرید اشاره کرد. سایت‌هایی که از این افزونه برخوردار هستند به عنوان یک سایت معتبر شناخته می‌شوند. با کمک سبد خرید مشتری می‌تواند کالا‌های مورد نیاز خود را در تعداد زیاد انتخاب و در پایان خرید هزینه را پرداخت کند.

معرفی محصولات

یک فروشگاه ساز خوب باید قابلیت معرفی محصولات به همراه عکس را داشته باشد. این ویژگی به مخاطب این امکان را می‌دهد تا محصول را با دقت انتخاب کند و به تاریخ تولید، انقضا، وزن و … نیز توجه داشته باشد. یکی از مهمترین قابلیت‌های فروشگاه ساز در این زمینه امکان بارگذاری عکس محصول به کمک تلفن همراه است.

دسته بندی محصولات

یکی از مهمترین امکانات یک فروشگاه ساز خوب دسته بندی کردن محصولات است. این کار به مشتری این امکان را می‌دهد تا بدون پیچیدگی و کاملا راحت محصولات خود را انتخاب کند. قابلیت دسته بندی کردن بسیار مناسب مارکت پلیس ها است.

داشتن قالب‌ها و افزونه‌های متنوع

زیاد بودن تنوع قالب‌ها و افزونه‌ها از دیگر مزیت‌های یک فروشگاه ساز خوب است و به مدیر سایت این امکان را می‌دهد تا سایت خود را با بهترین کیفیت طراحی کند تا از دید مخاطب جذاب باشد.

اتصال به درگاه پرداخت آنلاین

زمانی که مخاطب از سایت اینترنتی خرید خود را انجام می‌دهد تمایل دارد تا پرداخت به صورت آنلاین و از طریق درگاه بانکی انجام شود به همین دلیل اتصال به درگاه‌های پرداخت اینترنتی یکی از مزیت‌های فروشگاه ساز خوب است.

جستجو کردن کالا

قالب جستجو محصول از دیگر ویژگی‌های یک فروشگاه ساز خوب است و به مشتری این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به جستجو کردن دستی به صورت کاملا اتوماتیک تنها با تایپ کردن نام محصول، کالا مورد نظر خود را پیدا کند.

قابلیت ریسپانسیو شدن

با گذر زمان به تعداد افرادی که از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند در حال افزایش است به همین دلیل باید در هنگام طراحی سایت این بخش نیز در نظر گرفته شود. در هنگام انتخاب یک فروشگاه ساز خوب باید به قابلیت ریسپانسیو بودن آن حتما توجه کرد.

امکان انتقال اطلاعات

ممکن است بعد از مدتی قصد تعویض فروشگاه ساز را داشته باشید به همین دلیل بهتر است از فروشگاه‌سازهایی استفاده کنید قابلیت انتقال اطلاعات را داشته باشد.

کلام آخر

یکی از بهترین ابزارهایی که توانست جایگزین کدنویسی برای طراحی یک سایت فروشگاهی شود، فروشگاه ساز ها بودند. این ابزارها با توجه به قابلیت‌هایی که دارند به دو گروه متفاوت تقسیم می‌شود و مدیر هر کسب و کار با توجه به خواسته خود یکی از دو پلتفرم را انتخاب می‌کند. در این مقاله تلاش کردیم سوال فروشگاه ساز چیست را که دغدغه بسیاری از افراد است را پاسخ دهیم تا همه بتوانند بهترین گزینه را برای

طراحی سایت اینترنتی خود انتخاب کنند. شما نیز اگر تجربه استفاده از فروشگاه‌سازها را داشته‌اید با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر خود را بیان کنید