فروشگاه ساز ناپ کامرس - ناپ فارسی
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

چه اسمی را برای فروشگاه اینترنتی انتخاب کنم؟

چه اسمی را برای فروشگاه اینترنتی انتخاب کنم؟

 

انتخاب نام مناسب برای فروشگاه اینترنتی

 

امروزه با رونق گرفتن اینترنت و افزایش تعداد کاربران آن و همچنین به دلیل سرعت و سادگی کار در محیط اینترنت، بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان تصمیم به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی گرفته‌اند. محبوبیت فروشگاه اینترنتی تا اندازه‌ای در بین مردم افزایش یافته که برخی تولیدکنندگان هیچ فروشگاهی در دنیای غیرمجازی ندارند و تنها از طریق فروشگاه اینترنتی خود به کار فروش محصولات می‌پردازند. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توان ده‌ها مورد از آن‌ها را یافت که به فروش محصولات مختلف می‌پردازند، از خودرو، خانه و لوازم الکترونیک تا پوشاک و لوازم التحریر. یکی از مهم‌ترین نکات و یکی از نخستین مراحل راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی انتخاب نامی مناسب برای آن است. این نام باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا بتواند تاثیر مطلوبی بر کار فروشگاه بگذارد. در این مطلب به ارائه نکاتی می‌پردازیم که در هنگام انتخاب نام فروشگاه باید آن‌ها را در نظر گرفت.

 

 

 

تناسب نام فروشگاه اینترنتی با خدمات ارائه شونده

یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب این نام، تناسب آن با خدماتی است که از طریق فروشگاه ارائه می‌شود. این نام می‌تواند خود به تنهایی معرف کسب و کار شما باشد، به طوری که کاربر یا مشتری با شنیدن آن بتواند حدس بزند که در فروشگاه اینترنتی شما چه خدماتی ارائه می‌شود. به طور مثال، اگر کسب و کار شما در ارتباط با فروش صنایع دستی است، انتخاب نامی همچون (هفت هنر) می‌تواند دقیقا این پیام را به کاربر منتقل کند که کسب و کار شما مرتبط با دنیای هنر و صنایع دستی است.

نوآوری در انتخاب نام

در این دنیای شلوغ کسب و کارهای اینترنتی و وجود ده‌ها فروشگاه اینترنتی مختلف، انتخاب یک نام جدید می‌تواند یک چالش و در عین حال بسیار مهم و تاثیرگذار باشد. انتخاب نام‌هایی که از قبل انتخاب شده‌اند یا نام‌هایی مشابه با موارد قبلی، آنچنان که باید نمی‌تواند بر گیرایی کار شما تاثیر داشته باشد. البته در انتخاب نام، علاوه بر اینکه به نو بودن آن باید توجه داشت، این نکته را نیز باید در نظر گرفت که اسم‌های عجیب و غیرمتعارف به شکلی دیگر می‌تواند تاثیر نامطلوب بر کار شما بگذارد. بنابراین، اسم انتخابی شما در عین جدید و خلاقانه بودن باید متعارف و دارای مفهوم ساده باشد.

آینده کسب و کار خود را در نظر بگیرید

بهتر است نامی را انتخاب کنید که جامع باشد و بخش‌های مختلف یک حوزه را پوشش دهد زیرا ممکن است مدتی بعد از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود تصمیم به توسعه آن گرفته و تمایل داشته باشید که محصولات جدید در آن ارائه دهید. تغییر نام یک اتفاق نه چندان دلچسب در کسب و کار است زیرا تا مشتریان بخواهند با نام جدید آشنا شوند و بار دیگر به شما بازگردند ممکن است کار شما مدتی رونق خود را از دست بدهد. بنابراین بهتر است در همان ابتدا نامی انتخاب کنید که تا حد ممکن کلی باشد. برای مثال، فروشگاهی با فروش محصولات دیجیتال کار خود را آغاز کرده و مدتی بعد تصمیم به توسعه خدمات خود گرفته است. نام فروشگاه در ذهن کاربر تداعی کننده فروش کالای دیجیتال است و مشتری گمان نمی‌کند که در این فروشگاه محصولات دیگری به فروش برسند، به این ترتیب نامی که انتخاب می‌کنید باید بیانگر کلیه خدمات شما باشد.

از انتخاب نام‌های بسیاری طولانی خودداری کنید

به خاطر داشته باشید که محل کسب و کار شما در اینترنت است و این بدین معنا است که شما باید به مشتریان خود یک آدرس اینترنتی ارائه دهید. آدرسی که شامل یک نام طولانی باشد نه آنچنان جالب است و نه در خاطر مشتری باقی خواهد ماند. علاوه بر این، امکان وارد کردن نام به صورت اشتباه و پیدا نکردن فروشگاه اینترنتی شما نیز وجود دارد. این موضوع ممکن است مشتری شما را دلسرد کند. به یاد داشته باشید، فردی که تصمیم می‌گیرد از طریق اینترنت خرید خود را انجام دهد به دنبال سریع‌ترین و آسان‌ترین راه است بنابراین انتخاب نام‌های طولانی و پیچیده در زمینه کسب و کارهای اینترنتی جایگاه بالایی ندارند. از طرف دیگر نامی انتخاب نکنید که مجبور به مخفف کردن آن شوید. این موضوع نیز به شکل دیگری می‌تواند موجب سردرگمی کاربر و نیافتن وب سایت شما شود.

مشتریان و کاربران غیر فارسی زبان را فراموش نکنید

اگر قرار است فروشگاه شما به فروش محصولات به مشتریان خارجی بپردازد بهتر است، نامی را انتخاب کنید که برای این افراد نیز مفهوم داشته باشد. این موضوع حتی اگر به فروش محصولات شما در سایر کشورها هم منجر نشود، می‌تواند محصولات و کسب و کار شما را در سطحی بالاتر و گسترده‌تر معرفی و تبلیغ کند. البته باید در نظر داشت که این نام انگلیسی نباید آنقدر پیچیده و دشوار باشد که مشتریان فارسی زبان را دچار مشکل کند. اسمی که انتخاب می‌کنید، چه فارسی و چه به زبان دیگر، بهتر است ساده، زیبا و مفهومی باشد

 
 

نظر خود را بیان کنید