GDPR (مقررات عمومی حفاظت از دادهها) یک قانون جدید حریم خصوصی دادهها در اتحادیه اروپا است که بر نحوه جمعآوری، استفاده و اشتراکگذاری دادههای شخصی مشتریان اروپایی توسط شرکتها تأثیر میگذارد. این مقررات در تاریخ 24 مه 2016 به اجرا درآمد و از 25 مه 2018 اعمال میشود. این مقررات گامی اساسی برای تقویت حقوق اساسی افراد در عصر دیجیتال و تسهیل کسبوکار با روشنسازی قوانین برای شرکتها و نهادهای عمومی در بازار واحد دیجیتال است.
برای اطلاعات بیشتر، به این منبع مراجعه کنید:
https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/data-protection-eu_en
پیکربندی GDPR
برای فعالسازی تنظیمات GDPR در فروشگاه nopCommerce خود، به Administration → Configuration → Settings → GDPR settings بروید.
سپس گزینه GDPR enabled را انتخاب کنید. تنظیمات اضافی به شما امکان میدهند تا فعالیتهای زیر را ثبت کنید:
- ثبت رضایت "پذیرش سیاست حریم خصوصی".
- ثبت رضایت "خبرنامه".
- ثبت تغییرات پروفایل کاربر.
- حذف مشتریان غیرفعال پس از ماهها - مقدار پیشفرض 36 ماه است.
میتوانید با کلیک روی دکمه Add consent در پنل Consents، رضایتنامهها را به سایت nopCommerce خود اضافه کنید:
برای افزودن یک رضایتنامه جدید، به پنجره Add consent هدایت خواهید شد:
تنظیمات زیر را برای رضایتنامه تعریف کنید:
- پیام یا سوالی که به مشتریان نمایش داده میشود.
- آیا رضایتنامه الزامی است.
- آیا رضایتنامه در هنگام ثبتنام نمایش داده میشود.
- آیا رضایتنامه در صفحه "اطلاعات مشتری" در بخش "حساب من" نمایش داده میشود.
- ترتیب نمایش رضایتنامه. عدد 1 نشاندهنده اولین مورد در لیست است.
در اینجا یک نمونه از گزینه رضایتنامه در صفحه اطلاعات مشتری آورده شده است:
اگر تنظیمات ثبت رضایتنامه را فعال کردهاید، میتوانید فعالیتهای ثبت شده را با مراجعه به Administration → Customers → GDPR requests (log) مشاهده کنید.
هنگامی که تنظیمات GDPR فعال باشد، مالک فروشگاه همچنین میتواند اقداماتی مانند:
- حذف دائمی برای حذف رکورد مشتری.
- صدور داده برای صادرات دادههای مشتری.
برای انجام این کار، به صفحه Administration → Customers → Edit customer بروید.