فروشگاه ساز ناپ کامرس - ناپ فارسی
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

تنظیمات GDPR

-دوشنبه, 04 فروردین 1404

GDPR (مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها) یک قانون جدید حریم خصوصی داده‌ها در اتحادیه اروپا است که بر نحوه جمع‌آوری، استفاده و اشتراک‌گذاری داده‌های شخصی مشتریان اروپایی توسط شرکت‌ها تأثیر می‌گذارد. این مقررات در تاریخ 24 مه 2016 به اجرا درآمد و از 25 مه 2018 اعمال می‌شود. این مقررات گامی اساسی برای تقویت حقوق اساسی افراد در عصر دیجیتال و تسهیل کسب‌وکار با روشن‌سازی قوانین برای شرکت‌ها و نهادهای عمومی در بازار واحد دیجیتال است.

برای اطلاعات بیشتر، به این منبع مراجعه کنید:

https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/data-protection-eu_en

پیکربندی GDPR

برای فعال‌سازی تنظیمات GDPR در فروشگاه nopCommerce خود، به Administration → Configuration → Settings → GDPR settings بروید.

پیکربندی

سپس گزینه GDPR enabled را انتخاب کنید. تنظیمات اضافی به شما امکان می‌دهند تا فعالیت‌های زیر را ثبت کنید:

  • ثبت رضایت "پذیرش سیاست حریم خصوصی".
  • ثبت رضایت "خبرنامه".
  • ثبت تغییرات پروفایل کاربر.
  • حذف مشتریان غیرفعال پس از ماه‌ها - مقدار پیش‌فرض 36 ماه است.

می‌توانید با کلیک روی دکمه Add consent در پنل Consents، رضایت‌نامه‌ها را به سایت nopCommerce خود اضافه کنید:

رضایت‌نامه‌ها

برای افزودن یک رضایت‌نامه جدید، به پنجره Add consent هدایت خواهید شد:

افزودن رضایت‌نامه

تنظیمات زیر را برای رضایت‌نامه تعریف کنید:

  • پیام یا سوالی که به مشتریان نمایش داده می‌شود.
  • آیا رضایت‌نامه الزامی است.
  • آیا رضایت‌نامه در هنگام ثبت‌نام نمایش داده می‌شود.
  • آیا رضایت‌نامه در صفحه "اطلاعات مشتری" در بخش "حساب من" نمایش داده می‌شود.
  • ترتیب نمایش رضایت‌نامه. عدد 1 نشان‌دهنده اولین مورد در لیست است.

در اینجا یک نمونه از گزینه رضایت‌نامه در صفحه اطلاعات مشتری آورده شده است:

توافق

اگر تنظیمات ثبت رضایت‌نامه را فعال کرده‌اید، می‌توانید فعالیت‌های ثبت شده را با مراجعه به Administration → Customers → GDPR requests (log) مشاهده کنید.

ثبت

هنگامی که تنظیمات GDPR فعال باشد، مالک فروشگاه همچنین می‌تواند اقداماتی مانند:

  • حذف دائمی برای حذف رکورد مشتری.
  • صدور داده برای صادرات داده‌های مشتری.

برای انجام این کار، به صفحه Administration → Customers → Edit customer بروید.

جزئیات مشتری

آموزش‌ها