تنظیمات مشتری شامل فعالسازی امکان آپلود آواتار توسط مشتریان، نمایش موقعیت مشتری، تغییر فرمت نام یا تاریخ عضویت و موارد دیگر است.
برای تعریف تنظیمات مشتری، به پیکربندی → تنظیمات → تنظیمات مشتری بروید. پنجره تنظیمات مشتری نمایش داده میشود. این پنجره شامل شش پنل است: عمومی، رمز عبور و امنیت، حساب، پروفایل، فیلدهای فرم مشتری و فیلدهای فرم آدرس.
پنل عمومی شامل تنظیمات کلی مشتری است.
پنل رمز عبور و امنیت شامل فیلدهایی است که میتوانند برای پیکربندی تنظیمات امنیتی و پیچیدگی رمز عبور استفاده شوند.
پنل حساب شامل فیلدهایی برای تنظیم حساب مشتری است.
پنل پروفایل شامل فیلدهایی برای پیکربندی پروفایل مشتری است.
پنل فیلدهای فرم مشتری شامل فیلدهایی است که در صفحه ثبتنام مشتری استفاده میشوند.
پنل فیلدهای فرم آدرس شامل فیلدهایی برای جزئیات آدرس مشتری در هنگام تسویه حساب است.
عمومی
تنظیمات عمومی مشتری را به شرح زیر تعریف کنید:
روش ثبتنام را به شرح زیر انتخاب کنید:
- ایجاد حساب استاندارد: کاربران میتوانند ثبتنام کنند؛ نیازی به تأیید نیست.
- اعتبارسنجی ایمیل پس از ثبتنام لازم است: کاربران میتوانند ثبتنام کنند؛ اما باید ایمیل تأیید ارسال شده به آنها را قبل از تأیید حساب خود بپذیرند.
- مشتری باید توسط مدیر تأیید شود: کاربران میتوانند ثبتنام کنند؛ تأیید مدیر لازم است.
- ثبتنام غیرفعال است: این گزینه را انتخاب کنید تا ثبتنام غیرفعال شود.
گزینه اعلام ثبتنام مشتری جدید را انتخاب کنید تا مالک فروشگاه هر زمان که یک مشتری جدید ثبتنام میکند، یک اعلان ایمیل دریافت کند.
گزینه نیاز به ثبتنام برای محصولات قابل دانلود را انتخاب کنید اگر مشتریان باید ثبتنام را تکمیل کنند تا بتوانند محصولات قابل دانلود خریداری کنند.
از فیلد اجازه دادن به مشتریان برای بررسی موجودی کارت هدیه استفاده کنید تا مشتریان بتوانند موجودی کارت هدیه خود را بررسی کنند.
Note
اگر فیلد اجازه دادن به مشتریان برای بررسی موجودی کارت هدیه انتخاب شده باشد، تنظیم CAPTCHA باید در ناحیه مدیریت فعال شود (پیکربندی → تنظیمات → تنظیمات عمومی → پنل CAPTCHA). این ویژگی به طور بالقوه ایمن نیست و CAPTCHA برای جلوگیری و پیچیدهتر کردن حملات brute force لازم است. برای جزئیات بیشتر، به تنظیمات CAPTCHA مراجعه کنید.
انتخاب کنید که آیا اجازه دادن به مشتریان برای انتخاب منطقه زمانی در فروشگاه عمومی در صفحه حسابها داده شود یا خیر. در غیر این صورت، منطقه زمانی پیشفرض استفاده میشود.
منطقه زمانی پیشفرض فروشگاه را از لیست کشویی انتخاب کنید.
Note
منطقه زمانی فعلی به طور خودکار نمایش داده میشود.
گزینه اجازه دادن به مشتریان برای حذف ارتباطات خارجی را انتخاب کنید تا مشتریان بتوانند ارتباطات احراز هویت خارجی را حذف کنند.
رمز عبور و امنیت
حداقل طول رمز عبور، حداکثر طول رمز عبور، رمز عبور باید حداقل یک حرف کوچک داشته باشد، رمز عبور باید حداقل یک حرف بزرگ داشته باشد، رمز عبور باید حداقل یک کاراکتر غیر الفبایی داشته باشد، رمز عبور باید حداقل یک رقم داشته باشد را تنظیم کنید تا پیچیدگی رمز عبور تغییر کند.
تعداد رمزهای عبور تکراری تعداد رمزهای عبوری است که نباید با رمزهای قبلی یکسان باشند.
فرمت رمز عبور پیشفرض را به شرح زیر انتخاب کنید:
- شفاف
- هش شده
- رمزگذاری شده
Note
این تنظیم برای ذخیره رمزهای عبور مشتریان است و فقط برای مشتریان جدید ثبتنام شده اعمال میشود.
در طول عمر رمز عبور، تعداد روزهای انقضای رمز عبور را وارد کنید.
Note
برای استفاده از ویژگی طول عمر رمز عبور، فراموش نکنید که ویژگی فعال کردن طول عمر رمز عبور را در صفحه ویرایش نقش مشتری (مشتریان → نقشهای مشتری) برای نقشهایی که نیاز به تغییر رمز عبور دارند انتخاب کنید. برای جزئیات بیشتر، به نقشهای مشتری مراجعه کنید.
در فیلد لینک بازیابی رمز عبور. روزهای معتبر، تعداد روزهای معتبر بودن لینک بازیابی رمز عبور را وارد کنید. اگر نمیخواهید لینک منقضی شود، آن را روی 0 تنظیم کنید.
حداکثر تعداد خطاهای ورود را وارد کنید. برای غیرفعال کردن این ویژگی، آن را روی 0 تنظیم کنید.
در زمان قفل شدن (خطاهای ورود)، تعداد دقیقههایی را وارد کنید که کاربران قفل میشوند.
گزینه اجبار به وارد کردن ایمیل دو بار را انتخاب کنید اگر میخواهید مشتریان شما در هنگام ثبتنام ایمیل را دو بار وارد کنند.
اجبار به احراز هویت چند عاملی. فعالسازی اجباری احراز هویت چند عاملی برای نقشهای مشتری مشخص شده در لیست کنترل دسترسی (حداقل یک ارائهدهنده MFA باید فعال باشد).
حساب
گزینه 'نامهای کاربری' فعال را انتخاب کنید تا از نامهای کاربری برای ورود و ثبتنام به جای ایمیلها استفاده شود.
Note
توصیه نمیشود این گزینه را در محیط تولید تغییر دهید.
هنگامی که گزینه 'نامهای کاربری' فعال انتخاب شود، گزینههای زیر نمایش داده میشوند:
- اجازه دادن به مشتریان برای تغییر نامهای کاربری خود: این گزینه را انتخاب کنید اگر مشتریان مجاز به تغییر نامهای کاربری خود باشند.
- اجازه دادن به مشتریان برای بررسی در دسترس بودن نامهای کاربری: این گزینه را انتخاب کنید تا مشتریان بتوانند قبل از کلیک روی دکمه ذخیره در صفحه حساب من - اطلاعات مشتری، در دسترس بودن نام کاربری را بررسی کنند. در این حالت دکمه بررسی در دسترس بودن نمایش داده میشود؛ به مثال زیر مراجعه کنید.
- گزینه اعتبارسنجی نام کاربری فعال است را انتخاب کنید اگر میخواهید اعتبارسنجی نام کاربری را فعال کنید (هنگام ثبتنام یا تغییر در صفحه "حساب من" در فروشگاه عمومی). هنگامی که این گزینه انتخاب شود، گزینههای زیر نمایش داده میشوند:
- قانون اعتبارسنجی نام کاربری: قانون اعتبارسنجی برای نام کاربری را در این فیلد تنظیم کنید. میتوانید لیستی از کاراکترهای مجاز یا یک عبارت منظم مشخص کنید. اگر از عبارت منظم استفاده میکنید، گزینه استفاده از regex برای اعتبارسنجی نام کاربری را که در زیر توضیح داده شده است انتخاب کنید.
- گزینه استفاده از regex برای اعتبارسنجی نام کاربری را انتخاب کنید تا از عبارت منظم برای اعتبارسنجی نام کاربری استفاده کنید (هنگام ثبتنام یا تغییر در صفحه "حساب من" در فروشگاه عمومی).
- فرمت نام مشتری را به شرح زیر انتخاب کنید:
- نمایش ایمیلها
- نمایش نامهای کاربری
- نمایش نام کامل
- نمایش نام کوچک نام مشتری در فروشگاه در کنار اخبار و نظرات وبلاگ مشتری، در صفحات انجمن و موارد دیگر نمایش داده میشود.
- گزینه اعتبارسنجی شماره تلفن فعال است را انتخاب کنید اگر میخواهید اعتبارسنجی شماره تلفن را فعال کنید (هنگام ثبتنام یا تغییر در صفحه "حساب من" در فروشگاه عمومی). هنگامی که این گزینه انتخاب شود، گزینههای زیر نمایش داده میشوند:
- قانون اعتبارسنجی شماره تلفن: قانون اعتبارسنجی برای شماره تلفن را در این فیلد تنظیم کنید. میتوانید لیستی از کاراکترهای مجاز یا یک عبارت منظم مشخص کنید. اگر از عبارت منظم استفاده میکنید، گزینه استفاده از regex برای اعتبارسنجی نام کاربری را که در زیر توضیح داده شده است انتخاب کنید.
- گزینه استفاده از regex برای اعتبارسنجی شماره تلفن را انتخاب کنید تا از عبارت منظم برای اعتبارسنجی شماره تلفن استفاده کنید (هنگام ثبتنام یا تغییر در صفحه "حساب من" در فروشگاه عمومی).
- اجازه دادن به مشتریان برای آپلود آواتار: آواتارهای مشتریان در فروشگاه در کنار اخبار و نظرات وبلاگ آنها، در صفحات انجمن و موارد دیگر نمایش داده میشود. اگر این گزینه انتخاب شود، چکباکس زیر نمایش داده میشود:
- گزینه آواتار پیشفرض فعال را انتخاب کنید تا آواتارهای پیشفرض کاربر نمایش داده شوند.
- گزینه پنهان کردن تب 'محصولات قابل دانلود' را انتخاب کنید تا این تب در صفحه "حساب من" پنهان شود.
- گزینه پنهان کردن تب 'اشتراکهای موجودی مجدد' را انتخاب کنید تا این تب در صفحه "حساب من" پنهان شود.
- گزینه پنهان کردن جعبه خبرنامه را انتخاب کنید اگر نمیخواهید جعبه اشتراک خبرنامه نمایش داده شود.
- گزینه جعبه خبرنامه. اجازه لغو اشتراک را انتخاب کنید تا گزینه "لغو اشتراک" در بلوک خبرنامه نمایش داده شود. به عنوان مثال، این مورد در آلمان لازم است.
- گزینه ذخیره آخرین صفحه بازدید شده را انتخاب کنید تا آخرین صفحه بازدید شده توسط مشتری ذخیره شود. سپس میتوانید صفحات آخرین بازدید شده توسط مشتریان را در صفحه مشتریان → مشتریان آنلاین مشاهده کنید. میتوانید این چکباکس را پاک کنید تا عملکرد سایت بهبود یابد.
- گزینه ذخیره آدرس IP را انتخاب کنید تا آخرین آدرسهای IP مشتریان ذخیره شود. هنگامی که غیرفعال باشد، میتواند عملکرد را بهبود بخشد.
پروفایل
- اجازه مشاهده پروفایل مشتریان: این تنظیم امکان مشاهده جزئیات سایر مشتریان در فروشگاه عمومی را فراهم میکند.
- گزینه نمایش موقعیت مشتریان را انتخاب کنید اگر لازم است.
- گزینه نمایش تاریخ عضویت مشتریان را انتخاب کنید اگر لازم است.
فیلدهای فرم مشتری
در پنل فیلدهای فرم مشتری، تعیین کنید که آیا فیلدهای فرم زیر در سیستم فعال هستند یا خیر:
- 'جنسیت' فعال
- گزینه 'خنثی' فعال. اگر این گزینه فعال باشد، میتوانید یکی از سه گزینه جنسیت را مشخص کنید: - مرد، زن، خنثی (مطابق قوانین آلمان).
- 'نام کوچک' فعال. هنگامی که فعال باشد، میتوانید همچنین تصمیم بگیرید که آیا این فیلد باید اجباری باشد یا خیر.
- 'نام خانوادگی' فعال. هنگامی که فعال باشد، میتوانید همچنین تصمیم بگیرید که آیا این فیلد باید اجباری باشد یا خیر.
- 'تاریخ تولد' فعال. هنگامی که فعال باشد، میتوانید همچنین تصمیم بگیرید که آیا این فیلد باید اجباری باشد و حداقل سن مجاز را وارد کنید (به عنوان مثال، برای اطمینان از اینکه مشتری بالای 18 سال است).
- 'شرکت' فعال. هنگامی که فعال باشد، میتوانید همچنین تصمیم بگیرید که آیا این فیلد باید اجباری باشد یا خیر.
- 'آدرس خیابان' فعال. هنگامی که فعال باشد، میتوانید همچنین تصمیم بگیرید که آیا این فیلد باید اجباری باشد یا خیر.
- 'آدرس خیابان 2' فعال اگر آدرس خیابان دوم فعال باشد. هنگامی که فعال باشد، میتوانید همچنین تصمیم بگیرید که آیا این فیلد باید اجباری باشد یا خیر.
- 'کد پستی' فعال. هنگامی که فعال باشد، میتوانید همچنین تصمیم بگیرید که آیا این فیلد باید اجباری باشد یا خیر.
- 'شهر' فعال. هنگامی که فعال باشد، میتوانید همچنین تصمیم بگیرید که آیا این فیلد باید اجباری باشد یا خیر.
- 'منطقه/استان' فعال. هنگامی که فعال باشد، میتوانید همچنین تصمیم بگیرید که آیا این فیلد باید اجباری باشد یا خیر.
- 'کشور' فعال. هنگامی که فعال باشد، میتوانید همچنین تصمیم بگیرید که آیا این فیلد باید اجباری باشد یا خیر.
- 'ایالت/استان' فعال. هنگامی که فعال باشد، میتوانید همچنین تصمیم بگیرید که آیا این فیلد باید اجباری باشد یا خیر. توجه: این فیلد فقط زمانی قابل مشاهده است که فیلد کشور فعال باشد.
- 'شماره تلفن' فعال. هنگامی که فعال باشد، میتوانید همچنین تصمیم بگیرید که آیا این فیلد باید اجباری باشد یا خیر.
- 'شماره فکس' فعال. هنگامی که فعال باشد، میتوانید همچنین تصمیم بگیرید که آیا این فیلد باید اجباری باشد یا خیر.
- گزینه 'پذیرش سیاست حفظ حریم خصوصی' فعال را انتخاب کنید تا از مشتریان درخواست شود که در هنگام ثبتنام سیاست حفظ حریم خصوصی را بپذیرند.
- گزینه 'خبرنامه' فعال را انتخاب کنید تا در هنگام ثبتنام به مشتریان اشتراک خبرنامه پیشنهاد شود.
- هنگامی که گزینه 'خبرنامه' فعال انتخاب شود، چکباکس خبرنامه به طور پیشفرض انتخاب شده نمایش داده میشود. این به طور خودکار چکباکس 'خبرنامه' را در صفحه ثبتنام به عنوان انتخاب شده تنظیم میکند.
ویژگیهای سفارشی مشتری
اگر فیلدهای فرم پیشفرض برای نیازهای شما کافی نیستند، میتوانید ویژگیهای اضافی مشتری را با استفاده از این جدول مدیریت کنید. ویژگیهای مشتری به همان روشی ایجاد میشوند که ویژگیهای تسویه حساب ایجاد میشوند. برای جزئیات بیشتر، به ویژگیهای تسویه حساب مراجعه کنید.
فیلدهای فرم آدرس
در پنل فیلدهای فرم آدرس، مالک فروشگاه میتواند فیلدهای فرم آدرس موجود در هنگام ثبتنام را مدیریت کند. میتوانید انتخاب کنید که کدام فیلدها فعال و اجباری هستند از بین موارد زیر:
- 'شرکت' فعال. هنگامی که فعال باشد، میتوانید همچنین تصمیم بگیرید که آیا این فیلد باید اجباری باشد یا خیر.
- 'آدرس خیابان' فعال. هنگامی که فعال باشد، میتوانید همچنین تصمیم بگیرید که آیا این فیلد باید اجباری باشد یا خیر.
- 'آدرس خیابان 2' فعال اگر آدرس خیابان دوم فعال باشد. هنگامی که فعال باشد، میتوانید همچنین تصمیم بگیرید که آیا این فیلد باید اجباری باشد یا خیر.
- 'کد پستی' فعال. هنگامی که فعال باشد، میتوانید همچنین تصمیم بگیرید که آیا این فیلد باید اجباری باشد یا خیر.
- 'شهر' فعال. هنگامی که فعال باشد، میتوانید همچنین تصمیم بگیرید که آیا این فیلد باید اجباری باشد یا خیر.
- 'منطقه/استان' فعال. هنگامی که فعال باشد، میتوانید همچنین تصمیم بگیرید که آیا این فیلد باید اجباری باشد یا خیر.
- 'کشور' فعال. هنگامی که فعال باشد، میتوانید همچنین تصمیم بگیرید که آیا این فیلد باید اجباری باشد یا خیر.
- 'ایالت/استان' فعال. هنگامی که فعال باشد، میتوانید همچنین تصمیم بگیرید که آیا این فیلد باید اجباری باشد یا خیر. توجه: این فیلد فقط زمانی قابل مشاهده است که فیلد کشور فعال باشد.
- 'شماره تلفن' فعال. هنگامی که فعال باشد، میتوانید همچنین تصمیم بگیرید که آیا این فیلد باید اجباری باشد یا خیر.
- 'شماره فکس' فعال. هنگامی که فعال باشد، میتوانید همچنین تصمیم بگیرید که آیا این فیلد باید اجباری باشد یا خیر.
ویژگیهای سفارشی آدرس
Note
اگر فیلدهای آدرس پیشفرض برای نیازهای شما کافی نیستند، میتوانید ویژگیهای اضافی آدرس را با استفاده از این جدول مدیریت کنید. ویژگیهای آدرس به همان روشی ایجاد میشوند که ویژگیهای تسویه حساب ایجاد میشوند. برای جزئیات بیشتر، به ویژگیهای تسویه حساب مراجعه کنید.
روی ذخیره در بالای صفحه کلیک کنید.