فروشگاه ساز ناپ کامرس - ناپ فارسی
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

امتیاز پاداش

قابلیت "امتیازات پاداش" به شما امکان می‌دهد یک برنامه وفاداری برای بهبود تجربه مشتری و افزایش وفاداری مشتری ایجاد و پیاده‌سازی کنید. برنامه "امتیازات پاداش" به مشتریان اجازه می‌دهد امتیازاتی برای اقدامات خاصی که در سایت انجام می‌دهند، مانند ثبت‌نام و انجام خرید، کسب کنند.

امتیازات پاداش می‌توانند به عنوان یکی از روش‌های پرداخت استفاده شوند. این گزینه در بخش روش‌های پرداخت در صفحه تسویه حساب نمایش داده می‌شود. امتیازات پاداش قابل تعویض می‌توانند همراه با سایر گزینه‌های پرداخت، مانند کارت‌های اعتباری، کارت‌های هدیه و موارد دیگر استفاده شوند.

امتیازات همچنین می‌توانند در صورتی که مشتری سفارشی را لغو کند یا درخواست مرجوعی ارسال کند، لغو شوند.

مدیریت امتیازات پاداش

برای مدیریت برنامه امتیازات پاداش، به پیکربندی → تنظیمات → امتیازات پاداش بروید. این صفحه در دو حالت موجود است: پایه و پیشرفته.

این صفحه امکان پیکربندی چند فروشگاهی را فراهم می‌کند؛ به این معنا که می‌توانید تنظیمات یکسانی را برای همه فروشگاه‌ها تعریف کنید یا تنظیمات هر فروشگاه را به صورت جداگانه تنظیم کنید. اگر می‌خواهید تنظیمات را برای یک فروشگاه خاص مدیریت کنید، نام آن را از لیست کشویی پیکربندی چند فروشگاهی انتخاب کنید و تمام چک‌باکس‌های مورد نیاز را در سمت چپ انتخاب کنید تا مقادیر سفارشی برای آن‌ها تنظیم کنید. برای جزئیات بیشتر، به چند فروشگاهی مراجعه کنید.

برای تنظیم برنامه امتیازات پاداش خود، این تنظیمات را تعریف کنید:

عمومی

تنظیمات عمومی امتیازات پاداش

  • گزینه فعال را انتخاب کنید تا برنامه امتیازات پاداش فعال شود.
  • در فیلد نرخ تبدیل، نرخ تبدیل امتیازات پاداش را مشخص کنید (به عنوان مثال، 1 امتیاز = 1 دلار).
  • در فیلد حداقل امتیازات پاداش برای استفاده، حداقل تعداد امتیازات پاداش مورد نیاز قبل از اینکه مشتریان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند را وارد کنید. اگر نیازی به تعریف این تنظیم ندارید، 0 وارد کنید.
  • اگر فیلد حداکثر امتیازات پاداش قابل استفاده در هر سفارش را مشخص کنید، مشتریان نمی‌توانند بیش از X امتیاز پاداش در هر سفارش استفاده کنند. اگر نمی‌خواهید از این تنظیم استفاده کنید، 0 تنظیم کنید.
  • تنظیم حداکثر نرخ بازخرید، حداکثر مبلغ کل سفارش را که می‌توان با امتیازات پاداش پرداخت کرد، محدود می‌کند (درصد). به عنوان مثال، اگر روی 0.6 تنظیم شود، فقط 60% از مبلغ کل سفارش می‌تواند با استفاده از امتیازات پاداش پرداخت شود اما نه بیشتر از حداکثر امتیازات پاداش قابل استفاده در هر سفارش. اگر نمی‌خواهید از این تنظیم استفاده کنید، 0 تنظیم کنید.

کسب امتیازات پاداش

کسب امتیازات پاداش

  • در فیلد امتیازات برای خریدها، تعداد امتیازات اعطا شده برای خریدها را مشخص کنید.
  • در فیلد اعتبار امتیازات خریدها، تعداد روزهایی که امتیازات اعطا شده برای خریدها معتبر خواهند بود را مشخص کنید. مقدار پیش‌فرض 45 روز است. اگر مقدار 0 را وارد کنید، امتیازات پاداش به طور نامحدود منقضی نخواهند شد.
  • در فیلد حداقل مبلغ کل سفارش، حداقل مبلغ کل سفارش (بدون احتساب هزینه ارسال) برای اعطای امتیازات برای خریدها را مشخص کنید.
  • در فیلد امتیازات برای ثبت‌نام، تعداد امتیازات اعطا شده برای ثبت‌نام مشتری را مشخص کنید.
  • در فیلد اعتبار امتیازات ثبت‌نام، تعداد روزهایی که امتیازات اعطا شده برای ثبت‌نام معتبر خواهند بود را مشخص کنید.
  • گزینه فعال‌سازی امتیازات بلافاصله را انتخاب کنید اگر می‌خواهید مشتریان بتوانند بلافاصله پس از کسب امتیازات از آن‌ها استفاده کنند. اگر این گزینه را پاک کنید، یک گزینه دیگر ظاهر می‌شود:
  • در گزینه فعال‌سازی امتیازات پاداش، دوره (تعداد روزها/ساعت‌ها) را مشخص کنید که پس از آن امتیازات پاداش فعال خواهند شد.
  • گزینه نمایش میزان امتیازات کسب شده را انتخاب کنید تا به مشتریان شما نشان دهد که چند امتیاز کسب خواهند کرد. این در صفحه تسویه حساب قابل مشاهده خواهد بود.
  • گزینه امتیازات تجمعی برای همه فروشگاه‌ها را انتخاب کنید تا تمام امتیازات پاداش در یک تراز برای همه فروشگاه‌ها تجمع یابد تا بتوانند در هر فروشگاهی استفاده شوند.
  • در فیلد اندازه صفحه، اندازه صفحه برای تاریخچه امتیازات پاداش در صفحه حساب من تنظیم کنید.

روی ذخیره کلیک کنید.

Note

امتیازات پاداش فقط برای کاربران ثبت‌نام شده اعمال می‌شوند.

هنگامی که یک مشتری در حین تسویه حساب از امتیازات پاداش استفاده می‌کند، به این شکل است:

امتیازات پاداش در تسویه حساب

امتیازات پاداش در تسویه حساب

همچنین ببینید