نظرات محصول، نظرات مشتریان در مورد یک محصول هستند. نظرات میتوانند شامل امتیازدهی نیز باشند.
در فروشگاه عمومی، نظرات در صفحه جزئیات محصول نمایش داده میشوند. مشتریان میتوانند برای محصولات مختلف نظر بنویسند. پس از نوشتن نظر و تأیید آن توسط صاحب فروشگاه، سایر مشتریان میتوانند با کلیک روی بله یا خیر در کنار نظر، مشخص کنند که آیا نظر مفید بوده است یا خیر.
[!توجه]
به طور پیشفرض، نظرات باید توسط صاحب فروشگاه تأیید شوند قبل از اینکه در فروشگاه عمومی نمایش داده شوند. با این حال، در صورتی که صاحب فروشگاه تصمیم بگیرد که نظرات نیازی به تأیید ندارند، این رفتار پیشفرض قابل تغییر است. برای عدم نیاز به تأیید اجباری نظرات محصولات، به پیکربندی → تنظیمات → تنظیمات کاتالوگ بروید و گزینه نظرات محصولات باید تأیید شوند را خالی کنید.
مدیریت نظرات محصول
برای مدیریت نظرات محصول، به کاتالوگ → نظرات محصول بروید. پنجره نظرات محصول به صورت زیر نمایش داده میشود:
جستجوی نظرات
میتوانید نظرات را بر اساس موارد زیر جستجو کنید:
- محدوده تاریخ با استفاده از ایجاد شده از و ایجاد شده تا. در فیلدهای ایجاد شده از و ایجاد شده تا، محدوده تاریخ برای جستجوی خود را وارد کنید. یا میتوانید روی تقویم کشویی کلیک کرده و محدوده تاریخ مورد نیاز را انتخاب کنید.
- پیام. میتواند برای یافتن نظر بر اساس عنوان یا بخشی از متن استفاده شود.
- تأیید شده. میتواند برای یافتن نظر بر اساس ویژگی "تأیید شده" استفاده شود.
- محصول. نظرات مربوط به یک محصول خاص را مرتب و نمایش میدهد.
- فروشگاه. امکان مشاهده تمام نظرات محصولات یک فروشگاه خاص را فراهم میکند. این فیلد در صورتی نمایش داده میشود که بیش از یک فروشگاه داشته باشید.
تأیید یا رد
نظراتی را که میخواهید تأیید یا رد کنید انتخاب کرده و روی دکمه تأیید انتخابشدهها یا رد انتخابشدهها کلیک کنید.
ویرایش نظرات محصول
برای ویرایش یک نظر محصول، روی ویرایش در کنار نظر کلیک کنید. پنجره ویرایش جزئیات نظر محصول به صورت زیر نمایش داده میشود:
- محصول را ببینید که این نظر برای آن اضافه شده است. پس از کلیک روی این فیلد، به صفحه ویرایش جزئیات محصول هدایت میشوید، جایی که میتوانید جزئیات محصول را ویرایش کنید.
- فروشگاه را ببینید که این نظر در آن نوشته شده است.
- و مشتری که نظر را ایجاد کرده است. پس از کلیک روی این فیلد، به صفحه ویرایش جزئیات مشتری هدایت میشوید، جایی که میتوانید جزئیات را ویرایش کنید.
- میتوانید عنوان نظر را ویرایش کنید.
- و متن آن را.
- در فیلد متن پاسخ، میتوانید پاسخی به نظر بدهید؛ این پاسخ در فروشگاه عمومی زیر نظر نمایش داده میشود.
- امتیاز، امتیاز مشتری را نمایش میدهد. قابل ویرایش نیست.
- چکباکس تأیید شده است را انتخاب کنید تا نظر تأیید شود.
- ایجاد شده در تاریخ و زمان ایجاد نظر را نشان میدهد.
انواع نظرات
اگر انواع نظرات سفارشی ایجاد کردهاید، پنل انواع نظرات را مشاهده خواهید کرد:
در این بخش، میتوانید تمام نظرات اضافی در مورد محصول فعلی را مشاهده کنید. امتیاز، امتیاز مشتری را نمایش میدهد. هیچ ستونی در جدول قابل ویرایش نیست.
برای اطلاعات بیشتر در مورد تنظیم نظرات، به فصلهای نظرات محصول و انواع نظرات مراجعه کنید.