فروشگاههای اینترنتی از به روزترین روشهای گسترش تجارت است. در روشهای سنتی، مشتریان صاحبان تجارت محدود به افرادی بودند که در محدوده فروشگاهها و نمایندگیهای آن تجارت فعالیت میکردند. درصورتی که صاحبان تجارت قصد داشتند برد مشتریان خود را افزایش دهند، باید هزینههای سنگینی را به منظور افتتاح شعبه جدید از فروشگاه خود در منطقهی مورد نظر متقبل میشدند.
اما با ورود به عرصه تجارت الکترونیک دیگر چنین موردی صادق نیست. صاحبان تجارت با استفاده از بستر وب میتوانند محصولات و خدمات خود را به اطلاع برد وسیعی از مشتریان رسانده و از سراسر دنیا مشتری جذب کنند همچنین با کسب اطلاعات مشتریان خود در فروشگاه هزینههای تبلیغات بسیار کاهش پیدا کرده و سود صاحبان تجارت افزایش پیدا میکند.