فروشگاه ساز ناپ کامرس - ناپ فارسی
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

مزایای استفاده از فروشگاه ساز منبع باز (Open-Source)

مزایای استفاده از فروشگاه ساز منبع باز (Open-Source)

برنامه‌ها و فروشگاه سازهای منبع-باز (Open-Source) یکی از انعطاف‌پذیرترین محصولات نرم‌افزاری هستند. منبع-باز بودن یک فروشگاه ساز، مزیت‌های فراوانی را با خود به همراه می‌آورد که باعث شده است این نوع فروشگاه سازها از محبوبیت ویژه‌ای در سطح جهان برخوردار شوند. دلیل اصلی این محبوبیت عدم نیاز به مجوز (License) است.


استفاده از نرم‌افزارها و فروشگاه سازهای از پیش آماده (تجاری) نیاز به دریافت مجوز دارند این بدان معنی است که کاربران به استفاده از محصول به همان صورتی که آن را دریافت نموده‌اند موافقت کرده‌اند و هیچ قصد یا حق ایجاد تغییری در این محصول را ندارند. مواردی هستند که چنین مجوز‌هایی نیز نیاز به پرداخت هزینه در دوره‌های زمانی مشخص (به عنوان نمونه سالانه) دارند.


فروشگاه سازها و نرم‌افزارهای منبع-باز نیز دارای مجوز مخصوص به خود هستند. تفاوت چنین مجوزهایی با موارد مشابه تجاری در این است که مجوزهای فروشگاه سازهای منبع-باز اعلام می‌کنند که هر کاربری صاحب کدهای دریافت شده است و حق دارد آن را به هرگونه که صلاح می‌داند تغییر داده و شخصی‌سازی کند. این امر برای صاحبان فروشگاه که قصد دارند فروشگاه خود را همان‌گونه که صلاح می‌دانند مدیریت کرده و امکانات فروشگاه را مطابق نیازهای خود ایجاد کنند بسیار مهم است. همین مورد باعث می‌شود که فروشگاه سازهای منبع-باز نسبت به فروشگاه سازهای تجاری از پیش تهیه شده از مزیت‌های مهمی برخوردار شوند. در ادامه این مزیت‌های مهم ارائه خواهد شد.

 


برخورداری از جامعه همکاران فعال و پویا

منبع-باز بودن به این معنی است که اکثر توسعه‌دهندگان در ازای ایجاد تغییرات کارمزدی را دریافت نمی‌کنند و زمان و انرژی صرف شده فقط به علت علاقه شخصی است. همین امر باعث می‌شود که کیفیت توسعه‌های ایجاد شده بالاتر باشد. تعداد قابل توجهی از توسعه‌دهندگان بر روی فروشگاه ساز‌های مورد علاقه خود کار کرده و مشکلات و ضعف‌های آن را اصلاح می‌کنند.


چون تمام کاربران امکان دسترسی به کدهای فروشگاه ساز را دارند، پس اعمال راه‌حل‌های موجود بسیار آسان است. احتمال پیدا کردن راه حل یک مشکل به صورت آماده در فرم‌های کاربری جامعه کاربران فروشگاه ساز بسیار زیاد است و اگر راه حل مشکل در حال حاضر وجود ندارد امکان مطرح کردن موضوع در فرم‌های کاربری و درخواست کمک وجود دارد.


یک جامعه همکاران فعال و پویا به این معنی است که پشتیبانی از یک محصول بسیار بزرگ و کارآمد است.

 


حق مالکیت فروشگاه ساز

یک فروشگاه ساز منبع-باز به کاربران خود حق کامل مالکیت را می‌دهد و این بدان معنی است که کاربران هرگونه که نیاز داشته باشند می‌توانند فروشگاه ساز را تغییر دهند. این امر به صاحبان فروشگاه این قابلیت را می‌دهد که فروشگاه خود را همان‌گونه که نیاز دارند تغییر دهند و نیاز نداشته باشند که از قابلیت‌های ثابت و از پیش تعیین شده استفاده کنند. همین امر طول عمر مفید یک فروشگاه اینترنتی را افزایش می‌دهد.

 


افزونه‌های تولیدشده توسط همکاران

فروشگاه‌های ساخته شده با استفاده از فروشگاه سازهای منبع-باز، این امکان را دارا می‌باشند که امکانات آنها در صورت نیاز تغییر کرده و افزایش پیدا کند. افزایش امکانات و ویژگی‌های جدید به یک فروشگاه از طریق افزونه انجام می‌شود. افزونه برنامه‌های ک.چکی هستند که به منظور اضافه کردن بخش جدیدی با یک برنامه بزرگ‌تر ادغام میشوند و توسط هر شخصی با اطلاعات و تخصص مرتبط قابل‌اجرا هست.


صاحبان فروشگاه می‌توانند امکانات و ویژگی‌های فروشگاه خود را همان‌طور که در نظر دارند افزایش داده یا ویرایش کنند. معمولاً این کار با استفاده از افزونه‌های از پیش تولید شده توسط همکاران یا استخدام افراد متخصص در این زمینه انجام می‌شود. هزینه‌های صرف شده به جهت تهیه افراد متخصص یا افزونه‌های تولید شده به مراتب به صرفه تر از هزینه درخواست به روز رسانی یک فروشگاه تجاری از پیش آماده است.

 


به عنوان خلاصه‌ای کوتاه، مزیت‌های یک فروشگاه ساز منبع-باز به سه مورد اصلی تقسیم می‌شوند:


1- مجوز مالکیت کدهای دریافت شده به کاربران باعث می‌شود تا فروشگاه ساز جامعه همکاران پویا و فعالی داشته باشد و پشتیبانی برای این فروشگاه ساز همواره در دسترس باشد.

2- حق مالیت فروشگاه ساز به صاحبان فروشگاه این اجازه را می‌دهد تا فروشگاه‌های خود را به روشی که صلاح می‌دانند مدیریت کنند.

3- وجود شرکت‌ها، همکاران و افراد متخصص فراوان به منظور ایجاد افزونه‌های گوناگون به صاحبان فروشگاه این اجازه را می‌دهد که با صرف هزینه کم، فروشگاه خود را با امکانات و ویژگی‌های موردنظر خود مجهز کنند.

فروشگاه ساز ناپ کامرس یکی از فروشگاه ساز های منبع باز محبوب می باشد.

نظر خود را بیان کنید