فروشگاه ساز ناپ کامرس - ناپ فارسی
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

مدیریت قیمت محصولات فروشگاه ناپ کامرس

مدیریت قیمت محصولات فروشگاه ناپ کامرس

قیمت محصولات فروشگاه اینترنتی یکی از مهم‌ترین مقادیری است که باید همواره به روز باقی بماند. مدیریت این مقادیر می‌تواند کار دشواری باشد، مخصوصاً در مواردی که فروشگاه‌های اینترنتی دارای فهرست بزرگی از محصولات باشند. به غیر از استفاده از نیروی انسانی به منظور مدیریت مقادیر قیمت محصولات، پلتفرم ناپ‌کامرس (nopCommerce) به صورت پیش‌فرض، ابزاری را برای مدیریت آسان‌تر قیمت محصولات در اختیار صاحبان فروشگاه قرار می‌دهد. همچنین افزونه‌های زیادی برای آسان‌سازی روند مدیریت قیمت‌ها توسط شرکت‌های همکار تولید شده و به فروش می‌رسند.


در ادامه برخی از روش‌های مدیریت مؤثر قیمت‌های محصولات فروشگاه را با استفاده از برخی از ابزارهای پیش‌فرض پلتفرم ناپ‌کامرس و افزونه‌ها معرفی خواهیم کرد.

 


رده قیمت‌ها (Tier Prices):

رده قیمت یا Tier Price یک ابزار پیش‌فرض و مؤثر پلتفرم ناپ‌کامرس به منظور مدیریت و جلب نظر مشتری است. این ابزار به صاحبان و فروشندگان فروشگاه این اجازه را می‌دهد تا برای تعداد خاصی از محصول انتخابی، قیمت ویژه تعریف کنند. تعریف قیمت ویژه برای تعداد سفارش‌های بالا، یکی از بهترین روش‌های جلب نظر مشتری است.


رده قیمت‌ها در صفحه "ویرایش جزئیات" هر محصول در دسترس مدیران و فروشندگان هر فروشگاه است. صاحبان فروشگاه بعد از ورود به صفحه جزئیات محصول می‌توانند چندین رده قیمت برای آن محصول تعریف کرده و تنظیمات هر یک از این رده‌ها را مشخص کنند.

رده قیمت


در هنگام ساخت یک رده قیمت جدید، صاحب فروشگاه با صفحه‌ای مواجه می‌شود که در آن می‌تواند تنظیمات آن رده قیمت را مشخص کنند.

تنظیمات دره قیمت


تنظیماتی که توسط صاحب فروشگاه قابل انجام است عبارت‌اند از:


- تعداد: مشخص می‌کند که رده قیمت تعریف شده برای چه تعدادی از محصول اعمال شود.

- قیمت: مقدار قیمت را برای تعداد مشخص شده از آن محصول مشخص می‌کند.

- فروشگاه: امکان ایجاد محدودیت رده قیمت ایجاد شده برای محصول به فروشگاه خاص (در صورتی که چندین فروشگاه وجود داشته باشد).

- نقش مشتری: امکان ایجاد محدودیت رده قیمت ایجاد شده برای محصول به مشتریان با نقش‌های خاص.

- تاریخ شروع: امکان تعریف تاریخ شروع نمایش و اعمال قیمت رده تعریف شده.

- تاریخ پایان: امکان تعریف تاریخ پایان نمایش و اعمال قیمت رده تعریف شده.


نمونه رده قیمت


مهم‌ترین فیلدها از بین موارد نام‌برده شده، فیلدهای قیمت و تعداد هستند. صاحب فروشگاه با استفاده از این دو فیلد مشخص می‌کند که چه تعداد از محصول مشخص شده با چه قیمتی به فروش می‌رسد. نتیجه تعیین موارد یاد شده و ساخت رده قیمت به شکل یک جدول در صفحه جزئیات محصول در فروشگاه به نمایش در خواهد آمد تا مشتری آگاه شود که محصول انتخابی در تعداد بالا با قیمت ویژه به فروش میرسد.

نمونه جزئیات صفحه


همچنین با امکان محدود کردن رده قیمت تعریف شده به نقش خاصی از مشتریان، صاحبان فروشگاه می‌توانند برای همکاران خود، نقش‌های ویژه تعریف کرده و رده قیمت‌های ویژه را برای آن نقش خاص تعریف کنند. در این صورت همکاران فروشگاه می‌توانند از قیمت‌های همکاری و مشتریان عادی فروشگاه از قیمت‌های معمول استفاده کنند.

 


ویرایش گروهی (Bulk Edit):

پلتفرم ناپ‌کامرس به منظور ویرایش گروهی ویژگی‌های محصولات موجود در فروشگاه ابزاری را به صورت پیش‌فرض در اختیار صاحبان فروشگاه قرار می‌دهد. با استفاده از این ابزار صاحبان فروشگاه می‌توانند فایل‌هایی با فرمت‌های مشخص شده از محصولات موجود در فروشگاه دریافت (Export) کرده، ویژگی محصولات را در آن فایل به روز رسانی کنند. سپس فایل را وارد (Import) فروشگاه کرده تا محصولات به روز رسانی شوند. یکی از مشکلات این ابزار پیش‌فرض این است که فایل دریافتی به منظور ویرایش، حاوی تمام ویژگی‌های محصولات است. این مشکل در فروشگاه‌هایی با تعداد محصولات بالا بیشتر به چشم خواهد آمد. اگر قصد صاحب فروشگاه فقط به روز رسانی قیمت محصولات به صورت گروهی باشد، ویرایش قیمت محصولات مورد نظر با استفاده از فایل دریافت شده بسیار دشوار خواهد بود.

 


افزونه " به روز رسانی قیمت":

افزونه به روز رسانی قیمت این امکان را به صاحبان فروشگاه می‌دهد تا بدون نیاز به ورود به صفحه تک‌تک محصولات، قیمت محصولات را ویرایش کنند. این افزونه از امکاناتی مانند قابلیت جستجو و فیلتر به منظور یافتن محصول/محصولات مورد نظر، دریافت و ورود (Export/Import) فایل خلاصه شده از ویژگی محصولات (فایل دریافت شده فقط شامل شناسه محصول، SKU، نام و قیمت‌های محصولات است)، نقطه بازیابی به منظور جلوگیری از به روز رسانی اشتباه و امکاناتی مشابه دیگر برخورد دار است که فرایند زمان‌بر مدیریت و به روز رسانی قیمت را تسهیل می‌بخشد. برای اطلاعات بیشتر در باره این افزونه بر روی لینک کلیک کنید.

نظر خود را بیان کنید