فروشگاه ساز ناپ کامرس - ناپ فارسی
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

شناسایی و رفع خطای "An error occurred while starting the application" در ناپ‌کامرس

ناپ‌کامرس (nopCommerce) یک فروشگاه ساز قدرتمند به همراه مجموعه‌ای از ابزارها و قابلیت‌های ضروری برای ایجاد و مدیریت یک فروشگاه اینترنتی است. این فروشگاه ساز به گونه‌ای طراحی شده است تا امکان ایجاد یک فروشگاه با کمترین دانش ممکن از روش‌های راه‌اندازی یک وب‌سایت، با استفاده از این فروشگاه ساز برای هر شخصی امکان پذیر باشد. نصب و راه اندازی این فروشگاه ساز کار بسیار ساده‌ای است. فقط لازم است تا از راهنما‌های موجود جهت نصب فروشگاه ساز پیروی شود تا فروشگاه جدید نصب و قابل استفاده شده باشد.


در بعضی مواقع ممکن است که کاربر و صاحبان تجارت، هنگام باز کردن صفحه یا صفحات فروشگاه با خطای "An error occurred while starting the application" مواجه شوند:


دلایل گوناگونی برای ایجاد و نمایش این خطا وجود دارد. در ادامه مجموعه‌ای از دلایل و روش‌های پیگیری و رفع این خطا ارائه خواهد شد.


راه‌اندازی مجدد نرم‌افزار (Restart):

ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین راه حل رفع این خطا، راه‌اندازی مجدد برنامه است. در صورتی که صاحب فروشگاه از پنل هاست به منظور مدیریت فایل‌های فروشگاه خود استفاده می‌کند، تنها لازم است تا برنامه فروشگاه ( و application pool در صورتی که در دسترس باشد) را متوقف کرده و بعد از گذشت زمانی کوتاه دوباره راه‌اندازی کند.

توقف و اجرا


در صورتی که صاحبان فروشگاه از سرور‌های اختصاصی (VPS) استفاده کرده و دسترسی به محیط سیستم‌عامل دارند یا فروشگاه بر روی یک محیط محلی (Local) ایجاد شده است، صاحبان فروشگاه باید با استفاده از محیط IIS وب‌سایت فروشگاه را متوقف کرده و بعد از گذشت زمانی کوتاه دوباره راه‌اندازی مجدد کنند.

توقف در IIS


در صورتی که صاحب فروشگاه امکان اجرای هیچ یک از روش‌های ارائه شده جهت راه‌اندازی مجدد برنامه را ندارند و فقط دسترسی به فایل‌های فروشگاه را دارند، برای راه اندازی مجدد برنامه تنها لازم است تا در پوشه فایل‌های فروشگاه فایلی با نام "web.config"" را یافته و نام آن را تغییر دهد (به عنوان مثال یک عدد به انتهای web اضافه کرده و نام را ذخیره کنند). سپس صفحه اول فروشگاه را در مرورگر بارگذاری مجدد (Refresh) شود. بعد از اتمام بارگذاری (که با خطا موجه خواهد شد)، کافی است تا نام فایل یاد شده را به حالت اول باز گردانده شود. در این صورت برنامه راه‌اندازی مجدد خواهد شد.

تغییر نام web.conig


مواقعی وجود دارد که در روند کاری فروشگاه اختلالی به وجود می‌آید که این اختلال باعث ایجاد چنین خطاهایی می‌شود. با راه‌اندازی مجدد فروشگاه توسط صاحب فروشگاه احتمال رفع چنین خطاهایی با از بین رفتن اختلال ایجاد شده، وجود دارد.


در صورتی که بعد از راه‌اندازی مجدد برنامه، همچنان صفحه خطای یاد شده قابل مشاهده بود و فروشگاه بارگذاری نشد، باید موارد زیر بررسی شوند:

- پیش نیازمندی‌های نصب فروشگاه

- سطح دسترسی به فایل‌های فروشگاه

- صحت و وجود "DataConnectionString" فروشگاه

- فعالسازی و بررسی لاگ‌های سیستمی فروشگاه

نظر خود را بیان کنید