فروشگاه ساز ناپ کامرس - ناپ فارسی
شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

افزونه تبدیل تصاویر فروشگاه به فرمت WebP (تصاویر بهینه)

تبدیل تصاویر فروشگاه به فرمت جدید WebP در فروشگاه‌های ناپ‌کامرس.
*
460,000 تومان

فناوری در سطح وب همیشه در حال پیشرفت است. هر روزه فناوری‌های جدید به منظور افزایش کیفیت، سرعت و تجربه کاربری در سطح وب و ابزارهای استفاده شده در وب معرفی می‌شورند. یکی از این فناوری‌های نسبتاً جدید که توسط شرکت قدرتمند Google معرفی شده، فرمت جدیدی از تصاویر است با نام WebP. این نوع فرمت از تصاویر که به صورت اختصاصی برای استفاده در وب طراحی شده‌اند، به webmaster ها (صاحبان وب سایت‌ها و تولید کنندگان محتوا) و توسعه‌دهندگان این قابلیت را می‌دهد تا تصاویر مخصوص دنیای وب با کیفیت بالا و حجم کم ایجاد کرده و در سطح وب انتشار دهند که در نهایت باعث افزایش سرعت پیمایش در وب می‌شود. webmaster ها می‌توانند با استفاده از تصاویر با فرمت WebP در وب‌سایت‌های خود اطمینان کسب می‌کنند که سرعت بارگذاری سایت همواره به صورت بهینه باشد.


همان‌طور که گفته شد، فرمت WebP، یکی از فرمت‌های جدید تصاویر است که به منظور استفاده در سطح وب ایجاد شده است. حجم تصاویر با فرمت WebP با حالت فشرده‌سازی Lossless، 25% کمتر از تصاویر با فرمت PNG هستند و حجم تصاویر با فرمت WebP با حالت فشرده‌سازی Lossy، 25% تا 34% کمتر از تصاویر با فرمت JPG هستند. Lossless و Lossy دو روش فشرده‌سازی تصاویر هستند که به منظور کاهش حجم تصاویر بدون از دست دادن کیفیت استفاده می‌شوند. معمولاً تصاویر PNG به روش Lossless و تصاویر JPG به روش Lossy فشرده می‌شوند.


فرمت WebP که به منظور استفاده در سطح اینترنت و با هدف کاهش حجم و افزایش سرعت بارگذاری صفحات ایجاد شده است، یک فناوری بسیار مفید به حساب می‌آید. به همین دلیل بهتر است که webmaster ها تصاویر خود را با این فرمت در وب‌سایت‌های خود قرار دهند.


کار اصلی این افزونه در فروشگاه‌های ایجاد شده بر اساس ناپ‌کامرس، تبدیل تصاویر با فرمت‌های گوناگون به فرمت WebP است. صاحب فروشگاه تنها لازم است تا افزونه را در فروشگاه خود نصب کرده و سپس فعال کند. افزونه به صورت خودکار فرمت تصاویر موجود در فروشگاه را به WebP تغییر می‌دهد. سپس افزونه برای هر کاربر بررسی می‌کند که آیا مرورگر کاربر از تصاویر با فرمت WebP پشتیبانی می‌کند یا خیر. اگر مرورگر کاربر از تصاویر WebP پشتیبانی می‌کند (مرورگر به روز باشد)، افزونه تصاویر با فرمت جدید WebP را به نمایش خواهد گذاشت و اگر کاربر از مرورگر قدیمی استفاده کند، افزونه تصاویر قدیمی را به کاربر نمایش خواهد داد.


این افزونه برای صاحبان فروشگاه‌هایی که قصد دارند تا سرعت و بهینگی فروشگاه‌های خود را افزایش دهند بسیار مناسب است. نه تنها نحوه استفاده از این افزونه بسیار راحت است، بلکه استفاده از این افزونه بسیار سودمند خواهد بود.

 


ویژگی‌های افزونه:

پشتیبانی از پلتفرم nopCommerce (ناپ‌کامرس).